Quantcast
Kezdőlap SzabadidőSzállások (belföld/külföld) Egyéjszakás kaland a jurtaszálláson, Dobogókőn

Egyéjszakás kaland a jurtaszálláson, Dobogókőn

Czafrangó Ági

Ha szeretitek a természet közelségét, de nem mondanátok le a megszokott komfortról, a nomád életérzés és a mindennapi kényelem tökéletes ötvözetét nyújtja a dobogókői jurtaszállás.

Egy augusztus közepi napon az volt a tervünk, hogy egy arra alkalmas, fényszennyezéstől mentes helyen nézzük majd a gyerekekkel a csillaghullást, és a megszokott otthoni ágyaink helyett egy különleges szálláson hajtjuk majd álomra a fejünket. Pontosabban a megszokottól eltérő helyen nem alszanak majd el időben a gyerekeink, miközben mi, szülők már az igazak álmát aludnánk.

Dobogókő kedvenc kiránduló – pihenő – feltöltődő helyszíneink közé tartozik, ideális célpontnak bizonyult. A nagy kánikulában felüdülést jelent az itteni hűvösebb klíma, de minden évszakban érdemes ide látogatni, a fűthető jurtákban még az elmúlt zord tél mínusz 18 fokig süllyedő hőmérsékletében is telt ház volt a kiránduló, síelő csapatoknak köszönhetően.

A programot délután egy kellemes sétával, és a gyerekek futóbiciklizéssel való lefárasztásával indítottuk.

A parkolótól pár 100 méterre található kilátóból tiszta időben páratlan látvány tárul a Dunakanyarra.

Vacsoránkat a Zsindelyes Vendéglőben fogyasztottuk, pontosabban a kinti fapadokon, így a gyerekek kedvükre szaladgálhattak még, miután jóllaktak.

A jurtaszálláshoz külön faházban található zuhanyzók és WC-k biztosítják a vendégek kényelmét, ami egy kicsit táborozós – kempingezős hangulatot idéz, de fő, hogy a higiéniáról nem kell lemondanunk. A gyerekek viszont nem bánták, hogy hanyagul, fogkefe és törülköző nélkül indultunk el otthonról, örültek neki, hogy ezen a kivételes estén engedélyezetten bliccelhetik el a zuhanyozást és az esti fogmosást.

A korábbi sátorozós élményeim nem voltak túl pozitívak: egyenetlen talaj, az időjárás viszontagságaiban rosszul vizsgázó sátor, és a szűkösség érzete. A jurta ezzel szemben minőségi ugrás: szőnyegen lépkedhetünk, kiegyenesedett háttal, tágas helyünk van, és a levegő se fülled be, az ágymatracok pedig egy szálloda kényelmét idézik. A széles matracoknak köszönhetően a leesésgátlásról se kellett gondoskodnunk.

Fűtés és világítás is van a sátrakban, ha pedig nem cél, hogy a mobiltelefonok rabságától megszabaduljunk, nem kell aggódni: konnektor, elosztók is találhatók a jurtában, és a wifi jel is fogható. További pozitívum, hogy nincsenek szúnyogok, így az idegesítő zümmögés helyett csak a tücskök ciripelése töri meg a csendet.

A jurta melegében vártuk a sötétedést, majd plédekkel és elemlámpákkal felvértezve kivonultunk a dobogókői sípálya tetejéhez, és kényelmesen elhelyezkedtünk a fűben. Az időjárási viszonyok miatt nemhogy hullócsillagot, de csillagot is alig láttunk az égen, mégis nagyon jó élmény volt kint feküdni a természet csendjében, feltöltődni a friss erdei levegőtől és a hely energiájától. Örökmozgó fiaink is elcsendesedve, nyugodtan kémlelték az eget, jó volt együtt átélni ezeket a felhőtlen perceket.

A gyerekek mindig nagyon izgatottak, ha más helyen alszunk, amit az otthoni párnákkal, takarókkal, plüssállatokkal igyekszünk mérsékelni. De minden igyekezetünk ellenére, a jurta is kiválóan alkalmas a fel-alá rohangálásra, vagy a holdkórosan ágyak között kóválygásra. Akik tehát valóban csendes erdei pihenésre vágynak, lehetőleg ne velünk, vagy más hozzánk hasonló családdal egyidőben vegyék ki a szállást.

Másnap a hegyvidéki hajnal csendje ébresztett, a vendéglőben finom kávéval és reggelivel hangolódtunk a délelőtti sétára, a környező fákon még mókust is láttunk.

Akik még nem jártak Dobogókőn, azoknak mindenképp ajánlott ide ellátogatni, akik pedig már megfordultak itt, azokat az élményeik még úgyis sokszor visszahívják.