Ha te is nézted a Mad Men-t, akkor ismerősek ezek hirdetések, amelyekben előszeretettel reklámoztak különböző termékeket a klasszikus női szerepeket kihangsúlyozva. Visszanézve különösen viccesnek tűnnek ezek, de még inkább akkor, ha megnézed Eli Rezkallah vizuális művész, fotós alkotásait, aki felcserélte a szerepeket és újrafotózta ezeket a reklámokat.
Az inspirációt az adta neki, amikor az egyik családi alkalmon hallotta a nagybátyjait, amint arról beszéltek, hogy a nőnek a konyhában a helye, és végezze csak el a feladatokat (ld. minden otthoni teendő), amik női dolgok. Meglepte, hogy valaki még ma is gondolkodik így – pont úgy, ahogy ez az ötvenes években ezeken a reklámokon megjelent. Elég jók lettek az elkészült művei. 🙂
“Úgy érted, még egy férfi is ki tudja nyitni?”
“Hogy hamarabb kijuss a konyhából”
“Klassz, ha van egy fiú a háznál”
“Mutasd meg neki, hogy ez egy nő világa”
“Még jó, hogy nem veszítette el a fejét”
“Ne izgulj drágám, a sört nem égetted oda”
“A férfiak nem hagyják el a konyhát”
“Ha a feleséged valaha rájön..”
“Karácsony reggel boldogabb lesz egy Hoover porszívóval”
Forrás: ScaryMommy