Quantcast
Kezdőlap EgészségFejlesztés, nevelés, pszichológia Forradalmasítani kell a digitális nevelést és tanulást segítő eszközöket, de a hozzáállást is

Forradalmasítani kell a digitális nevelést és tanulást segítő eszközöket, de a hozzáállást is

pottyos

Az oktatástechnológia és a mai gyerekek szükségleteinek találkozási pontjairól, az online nevelésről, az élményalapú tanulás digitális lehetőségeiről, népszerű edukatív applikációkról és többek között a gyerekek kognitív, érzelmi és szociális készségeinek számítógépes eszközökkel való fejlesztéséről esett szó a Kossuth Rádió Napközben című műsorában. A beszélgetés során Szűcs Judit a január 24-28 között zajló londoni nemzetközi oktatási kiállításról, a BETT-ről jelentkezett be, Balatoni József, Jocó bácsi az okos eszközök „okos” használatára fektette a hangsúlyt, Tibenszky Moni Lisa, a Felelős Szülők Iskolája alapítója, a Da Vinci TV-csatorna nagykövete pedig a kíváncsiság élményekkel történő felkeltésére, valamint a tudás iránti vágy és a családi-tanári háttér együttműködésének szükségességére hívta fel a figyelmet.

A digitális oktatás mint téma nem is lehetne aktuálisabb, hiszen a londoni BETT (British Educational Training and Technology) Show-n, a világ legnagyobb oktatástechnológiai kiállításán idén először magyar delegáció is részt vett, részben a magyar fejlesztésű Okosdoboz oktatást segítő program kapcsán.

A digitális oktatást segítő programok, applikációk száma folyamatosan nő, de vajon hogyan integrálható ez a mindennapi életünkbe és az iskolai oktatásba?

A 21. századi diákok otthonosan mozognak a digitális terekben, de az észveszejtően gyors technikai fejlődéssel a klasszikus pedagógia eszközei látszólag nem mindig tudnak lépést tartani – vagy egyszerűen csak nem találjuk meg az ideális középpontot. „Az egész olyan, mint a libikóka” – mondta Tibenszky Moni Lisa, a Felelős Szülők Iskolája alapítója – „a cél az egyensúly, akkor is, ha néha kibillenünk. És ahogy a hagyományos játékok világában, úgy az online térben is figyelni kell a veszélyekre és kapaszkodókat kell keresni: ehhez pedig a szülőket és a pedagógusokat is szükséges bevonni a folyamatba, bevezetni őket a modern technikai eszközök használatába. A gyors ismeretszerzést biztosító eszközök leginkább akkor pozitív hatásúak, ha „offline élményekhez”, drámapedagógiai szituációkhoz, érzelmekkel járó tapasztalatokhoz is juttatjuk a gyerekeket. Gondolok itt arra, hogy a szülő is leülhet a gyerek mellé például Honfoglaló játékot játszani, és közösen megoldhatják a feladványokat, de ugyanígy a Da Vinci Kids játékos ismeretterjesztő applikációján is megnézhetnek egy-egy kisfilmet az állatokról, a házi kaleidoszkóp elkészítéséről vagy épp kísérletezésről, együtt kedvet kapnak és utána irány a közös offline élmény, legyen ez a konyhában vagy az erdőben!”

Tovább olvasom >>

Ez is tetszeni fog