Bohém ruhába öltöztetett lány maci, illetve nyári kalapos fiú maci várja a segíteni vágyó vásárlókat a Pepco polcain április végétől. A plüssök eladásával a vállalat az Ökumenikus Segélyszervezet országosan 3000 rászoruló gyermeket egész évben segítő Kapaszkodó programjához csatlakozik.
A Pepco fontosnak tartja a hátrányos helyzetű gyermekek fejlesztését, illetve felzárkóztatását, és megad minden lehetőséget a velük együttműködő civil szervezetek számára, hogy a legkisebbek – a körülményeikhez mérten – a lehető leggondtalanabb gyermekkort tudhassák magukénak. A vállalat gyermeknapi kampányában a plüss macikból befolyó profit száz százalékát az Ökumenikus Segélyszervezetnek ajánlja fel, mely segítségével több felzárkóztató program is megvalósulhat.
Az Ökumenikus Segélyszervezet tevékenységének kiemelt célkitűzése a nehéz körülmények között élő gyermekek támogatása, fejlesztése, felzárkózásuk elősegítése. E tevékenységet foglalja össze Kapaszkodó programjuk, melynek keretében évente több ezer gyermek számára biztosít fejlesztő foglalkozásokat országszerte 22 helyszínen. „A Segélyszervezet gyermekfejlesztő tevékenységének kiemelt célja, hogy minél több gyermeknek adhasson esélyt a szegénység okozta hátrányok leküzdésére az egész évben zajló fejlesztő foglalkozások és nyári gyermektáborok keretében” – mondta el Juhász Noémi, az Ökumenikus Segélyszervezet vállalati és közösségi kapcsolatok vezetője. „Nagy öröm számunkra, ha egy partner hosszú távon, évről-évre elköteleződik egy terület támogatására, így biztosítva a segítő munka folytonosságát.” – tette hozzá.
A plüss macikból befolyt összegből a Segélyszervezet két olaszliszkai intézményébe járó gyermekek tanulását, fejlesztését segítik. A Pepco támogatása egyszerre járul hozzá a Biztos Kezdet Gyermekházba járó 0-3 éves gyermekek korai fejlesztéséhez, valamint az itteni Tanodába járó gyermekek tanulástámogatásához, fejlesztéséhez, összesen mintegy 80 hátrányos helyzetű gyermek hozott hátrányainak leküzdését segítve akciójával.
„Jótékonysági programunk a gyermekek fejlesztésére irányul, különös tekintettel a hátrányos helyzetben lévő gyermekekre. Szeretnénk nekik lehetőséget adni egy jobb holnapra. Célunk, hogy a gyerekeknek egy jobb életet biztosítsunk, és felszámoljuk a társadalmi, anyagi vagy akár területi akadályokat.” – mondta el Sylwia Smoluch, a Pepco Senior Corporate Communication és CSR Specialistája.
A Pepco Magyarországon jelenleg több nonprofit szervezetet segít felzárkóztatási programokkal, kulturális eseményekkel, nyári táborokkal és kirándulásokkal azért, hogy a nehezebb körülmények között élőknek is felejthetetlenné tegye a nyári szünetet és megkönnyítse a mindennapokat.