Kezdőlap Piactér Akciók – igen vagy nem? Ha igen, mikor és hogyan csináld?

Akciók – igen vagy nem? Ha igen, mikor és hogyan csináld?

Pöttyöslabda

A webshopoknál  – és nem csak ott – sokan esnek abba a hibába, hogy állandóan akciózzák a termékeiket. Így nem csak a normál ár által biztosított bevételtől, de a márkapresztízstől is elesnek, ami dupla pofont jelenthet a vállalkozásnak. Az árat kezed persze rugalmasan – de észszerű keretek között!

Feliratkozói kedvezmény

Bevett technika, hogy a hírlevélre feliratkozók részére automatikusan 5 vagy 10% kedvezményt biztosít a webshop. Miért jó ez? Mert bővítheted az adatbázisodat, a bevételek jókora hányada pedig a hírlevélen keresztüli értékesítésekből származik. Az összegyűjtött e-maileket úgy használod, ahogyan csak szeretnéd. Megvizsgálhatod a vásárlóid mely termék iránt érdeklődtek korábban, esetleg mit hagytak a kosarukban, és ezekre újabb ajánlatot, esetleg extra kedvezményt is küldhetsz. Sok levélkiküldő tudja már ezeket a technikai beállításokat, de ha nem vagy jártas benne, jobb, ha szakemberre bízod a dolgot, vagy elvégzel egy online marketing kurzust.

Tematikus hónapok

Készíts tervet, találd ki, hogy melyik hónapban mely termékeidet vagy termékcsaládodat fogod akciózni. Ezt kötheted ünnepekhez, évszakokhoz, történelmi eseményekhez – bármihez, amibe a brandeddel bele tudsz kapaszkodni. Miért jó? Mert az aktualitása miatt (pl tavasz végén nyári termékeket, augusztus közepétől az iskolakezdéssel kapcsolatos termékeket ajánlasz) jó eséllyel több érdeklődőt fogsz vonzani, növelheted a bevételeidet, és az év többi szakában teljes áron kínálhatod a termékpalettád többi elemét.

Születésnapi ajánlat / kupon

Ha a feliratkozáskor bekérted a potenciális vevőid születésnapját, akkor illő ezt figyelembe is venni és a születésnapján extra kedvezményt biztosító kupont küldeni. Még jobb, ha összegyűjtöd az adott hónapban ünneplő feliratkozóidat, és a hónap elején egyben küldöd ki számukra a kupont, amelyet a hó végéig beválthatnak.

Black Friday

A kereskedők kedvenc napja, mindenki óriási forgalmat remél és generál ezen a napon. Vagyis már nem csak egyetlen napon, mert van, aki egy, van, aki két hétig is akciózik – akár féláron adja a termékeit, és valóban – az évnek ebben a szakaszában szerzi a legtöbb bevételt. Mégis minden évben indulnak fogyasztóvédelmi perek a Black Friday akció hetén titokzatosan felszökő „eredeti” árak miatt. Nem egyszer olvashattunk bejegyzést, kommentet, cikket, hogy egy adott termék „Black Friday ára” nem sokban különbözött az eredeti ártól, neadjisten még meg is haladta azt! Ne ess ebbe a hibába, nem szükséges 50%-os kedvezményt adnod egyáltalán semmiből. Sőt! Egyre többen hívják fel arra a figyelmet, hogy ők bizony nem engedhetik meg maguknak a hatalmas leárazásokat, mert magánvállalkozók, és a 100%-os termékhez 100%-os munka és 100% ár tartozik.

Törzsvásárlói kedvezmény

A legfontosabb kedvezmény-típus, amit kötelezővé is tennénk mindenütt. Személyes tapasztalatom, hogy évek óta vásárolunk kutyakonzervet ugyanannál a webshopnál. Nem viccelek, több százezer, de akár már egy millió forintot is kifizettünk nekik. Továbbra is megvesszük a konzervet, mert muszáj, de őszintén jól esne egy 10%-os törzsvásárlói kedvezmény, hogy legalább a szállítási költséget megtakaríthassuk. Te ne hagyd, hogy a vásárlóid ilyen ramatyul érezzék magukat. Ha valaki már költött el Nálad párezer forintot, igenis érezze, hogy megtiszteled őt azzal, hogy akár csak jelképes mértékű kedvezményt is adsz neki. Kialakíthatsz sávokat is – akik már több pénzt hagytak a webshopodban, kaphatnak nagyobb kedvezményt is, de az újoncok is érezzék azt, hogy érdemes visszatérni Hozzád!

Early bird/Last minute kedvezmények

A termék piacradobása előtt, vagy annak pillanatában használhatsz Early Bird kedvezményt. Esetleg biztosíthatod az első 10-50-100 vásárló részére a kedvezményt, ez csak rajtad múlik. Miért jó? Bevezetés előtt álló vagy frissen bevezetett termék még ismeretlen a vásárlóid számára. Így lehetőséged nyílik erőteljesebben a piacra lépni. Ha lehetővé tetted a webshopon a termék értékelését (amit erősen ajánlunk!) kérd meg külön az early bird-öt igénybe vevő vásárlóidat, hogy értékeljék a termékedet – ez segít majd Neked, hogy a Google találati listájában is előbbre ugorhass.

Last Minute vagy készletkisöprő leárazás értelemszerűen a szezon végén, vagy utolsó darabok értékesítése esetén jöhet szóba. Így megszabadulsz az utolsó néhány termékedtől, nem kell többé foglalkoznod a raktározással, helyet kapnak az új áruk is.

Csomagár

Állíts össze csomagokat, tüntesd fel az összes termék árát együttesen, és ebből adj kedvezményt, VAGY alkalmazd a 2-t fizet 3-at kap, esetleg 2-t fizet, a harmadiknak csak a felét fizeti beállításokat. Vannak olyan dolgok – például a pelenka vagy a szoptatós melltartó – amiből nem árt előre betárazni, így az édesanyák – pláne a tudatos édesanyák! – számára ezek lehetnek az igazi álomakciók!

+1 Ne akciózz, hanem nyújts többet!

Különösen az első rendelők bevonzására lehet kiváló megoldás, ha nem viszed le a termékeid árát, hanem kiegészíted azokat. Adhatsz például kozmetikumok mellé néhány mintát, kisebb kiszerelést. Ha cipőt értékesíthetsz, csaphatsz mellé ajándékba egy hozzá passzoló tisztító sprayt. Találd meg a megfelelő kiegészítő terméket, illetve termékeKEt, mert a vásárlók szeretnek minél több dolgot kapni a pénzükért. Vigyázz azonban, hogy ne ess át a ló túloldalára – az olcsó kacatok, vagy a termék mellé szükségtelen kiegészítők elvehetik a vásárlók kedvét. Jó példa erre például az árult palacsintapor kiegészítve egy brandelt fakanállal (amivel a palacsinta is megforgatható), vagy egy palacsintához is használható öntettel. Kozmetikumok esetén mindig jó választás lehet egy ajándék arclemosó, esetleg luffa szivacs. Gondolkozz, hogy Te minek örülnél a kiválasztott terméked mellé!

+2 ingyen kiszállítás

Az ingyenes kiszállítást MINDENKI SZERETI! Képesek az emberek többezer forintot a webshopodban hagyni, hogy ne kelljen 1900 Ft-ot kifizetniük a szállításra, hiszen ezt a pénzt elkölthetnék egy számukra fontos, hasznos termékre is. Jómagam a kisfiam részére vásároltam cipőt 2500 Ft-ért, de vásároltam még 7500 Ft egyebet, hogy a szállításért ne kelljen kifizetnem az 1890 Ft-ot. Teljesen logikus, nem? A legjobb, ha Te is adsz egy limitet – ne legyen túl magas, se túl alacsony: a termékeid árához igazítsd – ami elég vonzóvá teszi a további vásárlást a szállítási költség elkerülése céljából.

NE FELEDD! Az állandóan akciózott termék hiteltelenné teszi a vállalkozásodat, kevésbé vonzóvá az ajánlataidat és megkérdőjelezi a termékeid által képviselt minőséget is! NE alkalmazd a fent említett összes akciós megoldást, csak válassz ki néhányat, és próbáld ki! SOK SIKERT!

Ha szívesen olvasnál még arról, hogy milyen a jó termékfotó, hogyan készítsd el azt, ha érdekel, hogyan írj igazán ütős termékleírást, vagy hogyan érheted el a célközönségedet a legegyszerűbben, csak kattints, és máris gyarapíthatod ismereteidet!

Ha szeretnéd, hogy termékeid megjelenjenek a Pöttyöslabda oldal piacterén, és hírük eljusson az igazán tudatos és tájékozott szülőkhöz, írj nekünk az info@pottyoslabda.hu e-mail címre, és megbeszéljük a részleteket!

Ez is tetszeni fog