Quantcast
Kezdőlap Piactér Hogyan érd el a vásárlóidat?

Hogyan érd el a vásárlóidat?

Pöttyöslabda

Elkészült a termékedről szuper fotó (így készítsd el) és a meggyőző termékleírás (így írd meg), feltöltötted a webshopba, már csak az a kérdés, hogy hogyan fogják megtalálni a vevőid a termékedet. Ha értesz a digitális marketinghez, akkor szerencsés vagy, mert a keresőoptimalizálással, a jól célzott Facebook és Google hirdetésekkel meg fognak találni az érdeklődők.

Közönség

Még a legjobbak is tudják, hogy milyen előnyt jelent, ha van egy olyan csoport, vagy közösség, ahol jó eséllyel a terméked iránt érdeklődő emberek – vagyis a célcsoportodat alkotó potenciális vásárlók gyűltek össze. Ha van saját Facebook oldalad, az szuper, és a mai világban teljességgel nélkülözhetetlen az eladáshoz, de önmagában nem mindig elég. Nagyon sok idő, és persze sok pénz, hogy tetemes mennyiségű követőt szerezz, még nehezebb elérni, hogy a célközönséged aktív is legyen az oldaladon – lájkoljon (vagy reagáljon), kommenteljen, megosszon.

Épp ezért sokkal szerencsésebb, ha egy már bejáratott, működő oldalra, vagy csoportba sikerül beférkőznöd. Ez ingyen lehetetlen, mert mások is azért hoztak létre Facebook oldalt, hogy saját magukat hirdessék (amint már említettem nem kevés munka és pénz árán), így nem fogják hagyni, hogy a saját termékedről posztolgass, ahogyan a csoportokban is hamar tiltólistára kerülsz, és gyorsan kipenderítenek, mert a legtöbb helyen TILOS a hirdetés. Most akkor mégis mihez kezdj?

Tartalommarketing

Indíthatsz saját blogot, ami hosszú hónapok, évek alatt felduzzaszthatja a követőid számát. Ehhez az kell, hogy értékes, érdekes tartalmakat gyárts megfelelő gyakorisággal. Vannak oldalak, amelyek heti 2-3 posztot raknak csak ki az oldalukra, mások naponta többet is. A túl sok poszt teljesen szétpörgeti az oldalt és kis elérést eredményez, valamint a sok információ elárasztja az embereket, ami leiratkozásra sarkallhatja őket. A legjobb, ha a termékeidről is készülnek blogbejegyzések, és még jobb, ha hús-vér emberek azok, akik tesztelik a termékedet, és leírják az őszinte véleményüket. Így alakulhat ki a leendő vásárlóidban a bizalom a termékeid iránt.

A Pöttyöslabda oldalon rendszeresen születnek ilyen blogbejegyzések, nyugodtan szemezgess közülük. Legyen szó játékokról, kozmetikumokról vagy tisztítószerekről, mindig kipróbáljuk a termékeket a saját gyerekeinken, vagy magunkon, így tényleg hiteles beszámolókat készítünk. Olvasóink azok a tudatos és felelős szülők (főként édesanyák), akik törekszenek a természetességre és persze tudatosságra a vásárlásban és a gyermeknevelésben is.

Sokan szeretik még elolvasni a cég vagy vállalkozás történetét, mert így érzelmi kötődés alakul ki kettőtök – a leendő vásárlód és közötted, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy létrejöjjön az üzlet.

Szintén remek tartalmat jelenthet, ha írsz a terméked elkészítéséről – milyen lépései vannak, min és hogyan dolgozol éppen – ezek mind-mind segítenek abban, hogy szimpátia, bizalom és kötődés épüljön ki az emberekben a termékeid iránt és persze irántad is.

Amennyiben nem rendelkezel saját erőforrásokkal, és már egy jól bejáratott oldalon szeretnéd megjeleníteni a termékeidet, a legjobb, ha felkéred a szerzőket arra, hogy próbálják ki a termékeidet. A már jól működő Facebook oldalak elérése stabil, a követők ismerik, bíznak benne, és jól tudják, hogy a szerzők a valóságot írják le, így nyugodtabb szívvel teszik a kosarukba a termékedet.

Nem egyszer fordul elő az is, hogy később, egy másik bejegyzés alatt felmerül egy téma, és már eleve a Te termékedet fogják ajánlani a kérdezőnek, hiszen már próbálták, láttak róla cikket, fotót, tudják, hogy hogyan működik, bíznak az oldalban és bíznak a termékedben is.

A jelen és a jövő: a videó

Az utóbbi években egyre nagyobb teret hódított magának az online felületeken a videó. Rengeteg youtuber tölti fel gigaszámra a legjelentéktelenebb dologról készült videóit, és persze hemzseg az internet az influencerektől. Megjelent a TikTok, ami szintén videó alapú: a 15 másodperces rövid filmekben szó szerint bármit IS láthatunk. A Facebookon is megjelentek a videók, a videópartik, és a kereső algoritmus is előtérbe helyezte a videók megjelenítését. Ugyanez érvényes az Instagramra is, ahol már külön csatorna is indult: az IGTV hatalmas érdeklődésnek örvend.

DE! Igazából a Facebook a leghatékonyabb csatorna: naponta átlagosan 8 milliárd videót tekintenek meg itt a felhasználók. A Quintly felmérése szerint a Facebookra feltöltött videók négyszer jobban teljesítenek, mint a többi platformról megosztott videók. Nem csoda, hiszen a „sima” bejegyzéshez képest 135%-os elérést képesek produkálni. Fontos kitétel viszont, hogy az első 4 másodpercben kell megragadnod a néző figyelmét, illetve kb 30 másodpercbe besűrítened a mondandódat, mert az emberek többsége ennyi idő után görget tovább.

Szinte kihagyhatatlan az online marketingből a videó elem, ha igazán jó és eredményes elérést szeretnél, így azt javasoljuk, hogy alkalmazd ezt is bátran. Érdemes észben tartani, hogy nem feltétlenül generálnak ezek a tartalmak AZONNALI vásárlást, de a brand bemutatása, és a köztudatba való elhelyezése időigényes folyamat.

A fentiek összességében jó eséllyel hoznak számodra új, illetve a későbbiekben törzsvásárlókat. Sok sikert kívánunk hozzá!

Ha szeretnéd, hogy termékeid megjelenjenek a Pöttyöslabda oldal piacterén, és hírük eljusson az igazán tudatos és tájékozott szülőkhöz, írj nekünk az info@pottyoslabda.hu e-mail címre, és megbeszéljük a részleteket!

Ez is tetszeni fog