Kezdőlap KedvencekTerméktesztek Családi autó vagy sportkocsi? Egy hét a piros Volkswagen ID.5 GTX-szel

Családi autó vagy sportkocsi? Egy hét a piros Volkswagen ID.5 GTX-szel

Spuriga Dóra

Az elektromos autókról sokszor azt mondják, hogy racionális döntések születnek mellettük: környezetbarátabbak, kevesebb a karbantartási igényük, olcsóbb a „tankolás”. Amikor viszont a piros Volkswagen ID.5 GTX megérkezett hozzánk tesztre, az első benyomás inkább az volt: ez bizony egy igazi szívautó. A gyerekek egyből rajongtak érte, én pedig kíváncsi lettem, vajon a mindennapokban tényleg tudja-e azt a kényelmet, praktikusságot és élményt, amit egy több mint 26 millió forintos elektromos SUV-tól elvárhatunk.


Nagy csomagtér, családi logisztikához tervezve

A legtöbb anya első kérdése: Belefér minden? Az ID.5 GTX esetében a válasz egy határozott igen. Az 549 literes csomagtér gond nélkül nyeli el az iskolatáskát, az edzésfelszerelést és a nagybevásárlás zsákjait is. Ha pedig nagyobb hely kell, a hátsó ülések lehajtásával könnyedén megduplázható a raktér – így egy hosszabb utazás vagy nyaralás csomagjai sem okoznak fejtörést.


Kényelem és nyugalom az utastérben

Az ID.5 beltere modern, letisztult, és ami számomra a legfontosabb: kényelmes. Az ülések hosszabb úton sem kényelmetlenek, a kilátás elölről kiváló, a gyerekek pedig hátul jól elfértek. Az elektromos hajtás csendessége valódi áldás: amikor a hátsó sorban úgyis zajlik az élet, az autó maga legalább békét ad.

Ami viszont meglepett, és kissé csalódást is okozott: ennyi pénzért a vezetőülés is még mindig manuálisan állítható. Ez apróságnak tűnhet, de ha többen is vezetik az autót, nagyon is kényelmetlen tud lenni, hogy nincs memóriafunkció és gombnyomásra állítható ülés.


Sportos szív, erő minden helyzetben

Az ID.5 GTX a családbarát külső mögött valójában egy sportos gép. Két motorja összesen közel 340 lóerőt ad le, az összkerékhajtás pedig biztosítja, hogy bármilyen útviszony mellett stabil maradjon. A gyorsulás 0–100 km/h-ra 5 másodperc felett van – nem a versenypályára készült, de érezhetően több lendület van benne, mint amennyit a mindennapi közlekedésben valaha kihasználunk.

És ez adja az autó igazi varázsát: a nyugodt, biztonságos családi közlekedést bármikor fel tudja váltani egy élvezetes, sportos vezetési élmény. Olyan érzés, mintha két autó lenne egyben.


Amikor az asszisztensek túlbuzgóak

A vezetéstámogató rendszereket a biztonság jegyében telepakolták, de a gyakorlatban néha inkább ijesztőek. Volt, hogy az autó hirtelen satuféket nyomott, mert úgy érzékelte, hogy akadály van előtte – a gyerekekkel együtt ilyenkor mindannyian összerezzentünk. Tudom, hogy ez nem csak a Volkswagen sajátossága, hanem minden új modellnél jelen van, hiszen az EU-s szabályok miatt kötelezőek ezek a funkciók, de mégis tanulni kell együtt élni velük.


Hétköznapokban és hosszabb utakra

A városi közlekedésben kényelmes, könnyen kezelhető, országúton stabil, autópályán pedig erőlködés nélkül tartja a tempót. A hátsó üléssor fejtérben kicsit szűkösebb a kupés tetővonal miatt, de a gyerekeknek ez egyáltalán nem volt zavaró.

 


Összegzés – családi SUV, sportos lélekkel

Az ID.5 GTX-ben egyszerre van jelen a praktikum, a kényelem és a teljesítmény. Anyaként értékelem a nagy csomagteret, a tágas belsőt és a biztonsági rendszereket, vezetőként pedig élveztem a sportos gyorsulást és a stabil futást. A manuális ülésállítás és a túlérzékeny asszisztensek számomra mínuszpontok, de összességében az ID.5 GTX az egyik legizgalmasabb elektromos autó, amit valaha próbáltam.

És ami a legfontosabb: pirosban egyszerűen lehengerlő. Ez az autó nemcsak a forgalomban tűnik ki, hanem minden nap egy kis plusz élményt ad a vezetéshez – nekem, és a gyerekeknek is.

Konfigurátor

Ez is tetszeni fog