Egy izgalmas, élményekkel teli napban volt részem, ahol kipróbálhattam az új Ford Fiesta Active és Ford Fiesta ST modelleket.
Elsőként a Bolyki Pincészetbe mentünk el az autókkal, majd a Abádszalókra, így több, mint 300 km-t tettünk bele a kocsikba, és közben persze cserélgettük a modelleket.
Ford Fiesta Active
Én a 140 LE 1,0 literes Ford Ecoboost motoros változatot próbáltam ki.
A crossover változat 18 mm-el magasabb a Fiestánál így az autó megjelenése impozánsabb lett, ráadásul jobban boldogul az egyenetlen utakon, és a magasabb üléspozíciónak köszönhetően a vezető magabiztosabban autózhat, amit persze a remek magyar utakon már ki is próbáltam, és remekül vette a különböző úthibákat.
A Fiesta Active sportüléseit élénk színű varrás díszíti és utasterének tervezői felkészültek a sáros csizmákra, a homokos strandpapucsokra és a gyerekek koszolására.
Három üzemmód közül választhat:
• Normal üzemmód standard, mindennapos használatot biztosítanak
• Eco – az üzemanyag megtakarítás miatt
• Csúszós Út üzemmód
Vezetősegítő technológiák sora:
Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer.
Közlekedési Tábla Felismerés és az Automatikus Távfény.
Szintén a vezetés biztonságát növeli és a vezető terhelését csökkenti az Adaptív Sebességtartó Automatika, az Állítható Sebességhatároló, a Holttérfigyelő rendszer, a Keresztirányú Forgalomfigyelő, a Vezetőfigyelmeztető, a Sávtartó Asszisztens, a Sávelhagyásra Figyelmeztető rendszer és az Ütközésre Figyelmeztető Rendszer is.
A vadonatúj Fiesta 5 csillagos értékelést kapott az Euro NCAP töréstesztjén; az autó olyan biztonsági megoldásokat kínál, mint például az oldallégzsák, ami kiemeli az utas karját az ütközési zónából, a hátsó szélső ülések biztonsági öveinek előfeszítője és erőhatárolója, vagy az első utasoldali légzsák, ami kikapcsolható, ha az ülésre gyermekülést akarunk rögzíteni.
Hátul bőven van benne hely a gyerekek számára, tökéletes autó a városi anyukáknak, akik szeretik a crossover kinézetű autókat.
B&O PLAY hangrendszer
A Fiesta Active kabinjában tíz hangszóró található, és aki ismeri ezt a márkát, az tudja, hogy kiváló minőségben szólaltat meg bármilyen zenét. Így nagyon élveztem, hogy a telefonomról a kedvenc albumjaimat tudtam hangosan hallgatni a kocsiban.
Ár: 5 és fél millió ft
Ford Fiesta ST
200 lóerős, háromhengeres, 1,5 literes EcoBoost motor és kimagasló vezetési élményt kínáló üzemmódok. Viszont a kis motor miatt alacsony üzemeltetési költséget kínál. A teszt alatt 9 literes fogyasztást produkált csak, pedig nyomtuk neki rendesen (természetesen betartva minden szabályt).
Lenyűgöző volt ezt a kisautót, ilyen lóerővel vezetni. Hibátlanul tartotta az utat, és engem is a Recaro sportülések.
Üzemmódok:
• Normal üzemmódban a motorvezérlés, a kipörgésgátló, az elektronikus stabilitásvezérlés (ESC), az ESE, a kipufogóhang és az elektromos szervokormány (EPAS) beállításai természetes reakciókat és irányítási érzetet biztosítanak
• Sport üzemmódban a motorvezérlés és a gázparancs közvetlenebb lesz, az EPAS beállításai pedig közvetlenebb kormányvisszajelzéssel és finomabb irányíthatósággal segítik a lendületes közúti autózást. Az aktív hangvezérlő szelep kinyílik és az ESE intenzív beállításra vált, sportosabb kipufogó- és motorhanggal töltve meg az utasteret
• Versenypálya üzemmódban minden járműdinamikai jellemző a lehető leggyorsabb köridő elérését szolgálja; a kipörgésgátló kikapcsol, és az ESC kisebb mértékben avatkozik be – mi ebben a módban mentünk vele a legtöbbet és tényleg elképesztő volt!
Ár: 7.155.000 Ft a háromajtós változat
Gyönyörű kívül és belül is az autó, és a hangja is elképesztő, de inkább beszéljenek a képek helyettem, a hangját sajnos nem tudom visszaadni, de én jó darabig nem fogom elfelejteni.