Quantcast
Kezdőlap KedvencekTerméktesztek Anyaként egy 290 LE Mustanggal

Anyaként egy 290 LE Mustanggal

Spuriga Dóra

Vannak nők és férfiak egyaránt, akiket teljesen hidegen hagynak a kocsik. Én azok közé tartozom, akiket nem. Nagyon szeretem az igényes, szép autókat, bár sajnos van, amikhez már rossz sztereotípia kapcsolódik. A Mustang az én fejemben nem ilyen.

Leginkább amerikai filmekben láttam, a magyar utakon kevésbé. Most másodszorra volt lehetőségem egy hétig használni egy Mustangot. Számomra ez akkora élmény, hogy az első 2-3 napban szívem szerint ki se szálltam volna belőle. A gyerekek is nagyon bírják, amikor ezzel megyek értük az oviba-iskolába.

A mostani autó egy 290 LE-s 2300-as EcoBoost motorral felszerelt változat volt, aminek még a fogyasztása is elég baráti!

Motor

Egy pár mondatot az EcoBoost motorokról:
Az autóipar történetében sok takarékos motor született már, de ezek többnyire azért fogyasztottak keveset, mert a hétköznapi használat minimális elvárásaihoz hangolták őket, nem pedig az autósport kemény igénybevételéhez és teljesítményszintjéhez. Az EcoBoost azonban a versenypályákon is látványosan megállja a helyét.

Az EcoBoost motorcsalád számtalan fontos szakmai szervezet díját elnyerte már, amelyek közül az egyik legfontosabb az Év Motorja cím, amit az 1,0 literes EcoBoost erőforrás tavaly már zsinórban hatodszor szerzett meg.

Minden EcoBoost motor turbótöltésű, így teljesítményük sokkal nagyobb, mint ahogy lökettérfogatuk alapján várnánk. Egy 1,0 literes EcoBoost erőforrás például akár 140 lóerőre is képes. A nálam lévő autó 2300-as, így 290 lóerő csücsült alattam!

EcoBoost tények

#1. tény
Az 1,0 literes Ford EcoBoost motorblokk olyan kicsi, hogy elfér egy A4-es papírlapon.

#2. tény
Az EcoBoost motorblokk öntöttvasból készül, így a motor kétszer olyan gyorsan melegszik fel, mint más anyagokból (pl. alumíniumból) készült motorblokkok, ezért kevesebbet is fogyaszt.

#3. tény
A Ford EcoBoost motorok az autóversenyzésben is beváltak. Az 1,6 literes EcoBoost a Formula Ford kategóriában és a brit MSA Formula versenysorozatban is eredményesen szerepel.

#4. tény
A Rally Világbajnokságon (WRC) versenyző Ford Fiestákat 1,6 literes EcoBoost motorok hajtják.

#5. tény
A 2016 óta Le Mans-ban rajthoz álló Ford GT versenygépet is EcoBoost motor hajtotta.

#6. tény
Az 1,0 literes EcoBoost a Ford legjobb forgatónyomaték/lökettérfogat arányú motorja. Az erőforrás teljesítmény/lökettérfogat aránya (más néven erősűrűsége) pedig ugyanakkora, mint a Bugatti Veyron 8,0 literes, 1001 lóerős motorjáé.

#7. tény
A turbótöltő kétszer gyorsabban pörög, mint a Formula 1-es versenygépek turbója: másodpercenként több mint 4000-et fordul.

#8. tény
A Ford európai gyáraiban minden 42. másodpercben elkészül egy új 1.0 literes EcoBoost motor. A MAI NAPIG TÖBB, MINT 1.800.000 darab motor készült az európai piacokra.

Kalandjaink

A Lupa Beach-re mentünk ki a Mustanggal, nagyival és a két gyerekkel. Elég vicces látványt nyújtott, amikor jöttünk ki a strandról, épp fiatalok fotózták az autót, én pedig megnyomtam a nyitógombot. Egyből nézték, hogy kihez tartozik az autó, és döbbenet ült ki az arcokra, amikor meglátták nagyit, anyut és a két kisgyereket, mi pedig jót mosolyogtunk.

A másik érdekes élmény pedig az volt, amikor álltam egy piros lámpánál, és mellém kerekezett egy hajléktalannak tűnő férfi, kérte, hogy húzzam le az ablakot. Kis tétovázás után leengedtem és azt kérdezte, hogy melyik motor van benne, válaszoltam, hogy 2300-as, mire ő: nekem egy 5000-es volt és imádtam! Gratulált az autóhoz és tovább tekert.

Ez a jelenet aztán még jó pár óráig nem ment ki a fejemből: valóban volt neki egy ilyen autója? Pedig azt gondoltam, hogy egy hajléktalan, aki pénzt akar tőlem kérni.. és szégyelltem magam az én előítéletem miatt..

Ez is tetszeni fog