Kezdőlap Piactér Így írj ütős termékszöveget!

Így írj ütős termékszöveget!

Pöttyöslabda

Sokan nem veszik a fáradságot a megfelelő termékszöveg elkészítéséhez, pedig egy jól megfogalmazott leírás nem csak felkelti a vásárló érdeklődését, de a vásárláshoz is meghozza a kedvedet. Hogyan? Mindjárt leírjuk!

Induljunk ki abból, hogy a vásárló már a termékoldaladon áll, gratulálunk, hiszen ez félsiker! Valami miatt már a termékedre kattintott – vagy tetszett neki a kicsinyített termékfotó, vagy éppen erre a termékre van szüksége, nem tudhatod. De mi az, amit egy termékleírásban látni szeretne a vásárló? Ne hagyd, hogy innen visszaforduljon! (Hogy milyen a jó termékfotó, és hogyan készíthetsz Magadnak ilyet, arról már írtunk. Olvasd el őket, nagyon hasznos összefoglalók!)

A termék adatai

NAGYON fontos! Ha például konyhabútort vásárolnál, életbevágóan fontos, hogy minden méret hajszálpontosan szerepeljen a termékleírásban, különben honnan tudná a vevőd, hogy befér-e a konyhába az a szekrény, esetleg mellé még egy hűtő? Legyél pontos, ha a termékedhez megadod a száraz tényadatokat. Ugyanilyen fontos a szín, anyagmegjelölés is. Nem egyszer azért marad félbe a vásárlás, mert alapvető adatok hiányoznak. Fontos lehet a termék súlya is, hiszen elképzelhető, hogy azért marad nálad egy pihekönnyű szekrény, mert az egyetemista lány azt gondolta, nem bírja hazacipelni a villamoson. Öreg hiba…

Mitől jobb, mint a többi?

Nagyon sokszor szembesülök azzal a munkám során, hogy elkészül egy termék, és amikor megkérdezem a készítőjét, hogy oké, tök jó, tényleg, de miért vegye meg ezt a célközönség, akkor nem jön ki hang a torkán.

Mindig tudd, hogy mitől jó a te terméked, mitől JOBB, mint a többieké? Esetleg flexibilis és könnyen befér a legkisebb helyekre is? Vagy olyan élénk színekben készíted, amiről a konkurencia még csak álmodni sem mer? Ismerd meg a konkurenciád termékeit jól, és vedd észre, hogy mitől más a tiéd! Lehet, hogy saját kezeddel fested rá a mintákat, esetleg Izlandról szerzel hozzá alapanyagot? Tökmindegy mi az, ragadd ki, ragadd meg, és beszélj róla!

Történet

Nem kell hosszú történetre gondolni, elég csak néhány sor. Írhatsz az alkotóról – azaz magadról, vagy egy olyan helyzetet is felskiccelhetsz, amikor életmentő volt az adott termék. Persze nem kötelező igaz történetet megadni, elég kitalálni is, de azért ne rugaszkodj el túlságosan a valóság talajától. Az emberek magukra ismernek, hamar érzelmi kötődést alakítanak ki, és könnyebben teszik a kosárba a kiszemelt árucikket.

Legyél rövid, de lényegre törő!

A túl hosszú szövegek unalmasak és senki nem olvassa őket végig, ezért törekedj rá, hogy mindig rövid legyél. A jó szövegíró leír egy mondatot, és addig törölgeti belőle a szavakat, amíg a mondat értelme még mindig ugyanaz, de a szavak száma jócskán lecsökken. Lássuk, hogy írhattam volna le például a fenti mondatot még rövidebben: A jó szövegíró nem használ fölösleges szavakat. Nem teljesen ugyanaz a két mondat, de a lényeg ugyanúgy átjön, nemigaz?

Bullet point, azaz felsorolás

Használj felsorolásokat, kiemeléseket. Könnyen át lehet őket futni, vezeti a szemet, és elég, ha tömör megfogalmazásokat használsz például a termékelőnyök kiemeléséhez. A Pöttyöslabda oldalán is előszeretettel használjuk a felsorolásokat amikor terméket tesztelünk, vagy termékről írunk, mert azonnal átfogó képet kaphatnak az olvasók – és egy tudatos szülőnek éppen erre van szüksége! Akárcsak egy tudatos vásárlónak!

Használj hívószavakat

Sürgető, késztető szavaknak is írhatnánk, de nem az a cél, hogy nyomulj, és azt sulykold a vásárlódba, hogy vedd meg, vedd meg, sokkal inkább az, hogy azt érezze most különleges lehetőség áll előtte, és ha holnap jönne vissza, akkor már nem vehetné meg ugyanezt a terméket ugyanennyiért. Még 1963-ban a híres reklámguru, David Ogilvy nyilvánosságra hozta azon szavak listáját, amelyek használatával növelheted az eladásodat. Ezek pedig a következők voltak:

  • azonnal
  • most
  • bejelentjük
  • bemutatkozik / bemutatjuk
  • fejlődés
  • elképesztő
  • szenzációs
  • figyelemre méltó
  • forradalmi
  • meglepő
  • csoda / csodás
  • varázslat / varázslatos
  • ajánlat
  • gyors
  • könnyen / könnyű
  • kívánatos / vágyott
  • kihívás
  • hasonlítsd össze/összehasonlítva
  • alku/üzlet
  • siess!

Próbáld ki őket bátran!

Illetve használj az akció lejártára figyelmeztető, vásárlásra motiváló mondatokat, és persze lehetőségeket:

  • Ingyenes próbaidőszak!
  • Próbáld ki, és fizess utána!
  • Már csak néhány darab maradt!
  • Az akció holnap estig érvényes!

Sokan aggódnak az esetleges visszafizetésektől, de az emberek igencsak nagy százaléka NEM él ezzel a lehetőséggel, de mégis megnyugtatja őket, hogy a lehetőség adott.

Nyelvezet

Ha fiataloknak adsz el valamit, ne magázd őket, és fordítva. Egy idősek számára készített termék esetén mutasson a leírás is tiszteletet és megbízhatóságot. Ismerd a célközönségedet, olvass a termékedhez kapcsolódó fórumokat, próbálj néhány, a célcsoportodban használt szót vagy kifejezést átvenni, amikor a szövegedet fogalmazod. Figyelj azért arra, hogy ne legyen nagyon „izzadságszagú” a dolog.

Legyél SEO kompatibilis

Ha van más Google Analytics eszközöd, és egy kicsit jártas vagy benne, akkor megnézheted, hogy mik azok a keresőszavak amik használatával a Te oldaladon kötnek ki a vásárlók. Írd össze őket, és használd a szövegeidben. A Pöttyöslabda cikkeiben is mindig odafigyelünk ezekre az alapszabályokra, és rokonértelmű szavakat, a termékkel összefüggésbe hozható kifejezéseket, potenciális keresőszavakat is használunk. És persze nagyon ügyelünk a helyesírásunkra is.

Más vásárlók visszajelzései

Az emberek szeretik mások véleményét elolvasni, ezért nagyon jó dolog, ha neked már van ilyened. Ne fukarkodj a véleményekkel, tegyél néhányat a termékleírásod aljára. Fontos, hogy lehetőleg valós véleményeket használj, és ne rettenj meg a negatív kritikától sem – pl. ha valaki M-es méretű ruhát rendelt tőled, de L-es kellett volna, ne rejtsd véka alá ezt a tényt sem. Természetesen úgyis kicseréled a rossz méretű ruhadarabot, esetleg elnézést kérsz a kellemetlenségért és még akciós kupont is adsz, amit a következő vásárlásnál felhasználhat az illető? – No, egy ilyen „negatív” vélemény biztosan inkább csak bizalmat ébreszt a leendő vásárlódban, mert látja, hogy odafigyelsz, javítod a hibáidat, és még kedves is vagy.

Arról, hogy hogyan érheted el a célközönségedet, itt olvashatsz többet!

Ha szeretnéd, hogy termékeid megjelenjenek a Pöttyöslabda oldal piacterén, és hírük eljusson az igazán tudatos és tájékozott szülőkhöz, írj nekünk az info@pottyoslabda.hu e-mail címre, és megbeszéljük a részleteket!

Ez is tetszeni fog