Quantcast
Kezdőlap SzabadidőUtazás Pelenkától Túracipőig: első két napos Kéktúránk babával!

Pelenkától Túracipőig: első két napos Kéktúránk babával!

Little Bridges
kéktúra gyerekkel

Mielőtt Janka megszületett volna, gyakran az Országos Kéktúrán (OKT) kötöttünk ki hétvégenként. Az 1174 km útvonal kb. 40%-át teljesítettük, viszont a kislányunk érkezése óta inkább a környékünkön túráztunk. Eljött az ideje, hogy bemutassuk a 7.5 hónapos Jankának a Kéktúrát, ráadásul ezt egyből egy két napos túrával kezdtük!

Az OKT 3. szakasz egy részét tűztük ki célul. A Zalaszántó és Keszthely közötti kirándulásunkhoz alapos előkészületekre volt szükség. Fontos volt számunkra az autóval és tömegközlekedéssel való könnyű megközelíthetőség, valamint az OKT közelében lévő szállás lehetősége. Végül Rezi közelében találtuk meg a tökéletes szállást, mely mindössze egy 15 perces sétára volt az útvonaltól. A pakolás kihívás volt: három embernek, két napi csomagját, egy hátizsákba szerettünk volna magunkkal vinni. Néhány kompromisszummal járt, de végül elegendő élelemmel, vízzel és ruhával indultunk útnak.

kéktúra gyerekkelBudapestről indultunk kocsival és egy 2 óra alatt le is értünk Keszthelyre. A buszpályaudvar melletti parkolóban hagytuk a kocsit. Buszra szálltunk és 30 perccel később meg is érkeztünk Zalaszántóra, ahonnan kezdtük a kirándulást. Zalaszántótól Reziig összesen tíz kilométert tettünk meg, hol erdőben, hol réteken áthaladva. A 235 méteres szintkülönbséget megéreztük, hiszen a nagy hátizsákot és a kislányunkat is kellett vinnünk. Janka nagyon élvezte az erdő felfedezését a hordozóból, sőt még szundított is egyet. Az eső utolért minket egy 20 percre, de felkészültek voltunk. Jól esett betérni a Gyöngyösi Betyárcsárdába egy finom estebédre. Rezi közelében foglaltunk egy házat, ahol gondoskodtak egy kiságyról is Janka számára. Dézsafürdőben pihentük ki a fáradalmakat, ami tökéletes zárása volt a túra után!

kéktúra gyerekkelA második napon Rezitől Keszthelyig összesen 15 km-t tettünk meg. Az első kilométereken szembeszéllel küzdöttünk, de a terep már könnyebb volt, nem volt nagy szintkülönbség. Hévízen megálltunk egy piknikre, ahol Jankának is volt egy kis játék ideje. A Tófürdőt kihagytuk, hiszen előttünk volt még az út másik fele. Hosszú bicikliúton baktattunk Keszthelyig, elhaladtunk a gyönyörű Festetics-kastély mellett, majd végre megérkeztünk a vonatpályaudvarra, ahol lelkesen pecsételtünk az OKT füzetbe.

kéktúra gyerekkelFáradtan, de boldogan sétáltunk vissza az autóhoz, hiszen sikerült teljesítenünk az első két napos kirándulásunkat Jankával. Ez volt eddigi leghosszabb túránk születése óta. Bár a tempónkon lassítanunk kell a játékidő miatt, motiváltak vagyunk, hogy megosszuk Jankával a természet iránti szeretetünket!