Kezdőlap KedvencekTerméktesztek CUPRA Tavascan vs. CUPRA Born – melyik passzol jobban a mindennapokhoz?

CUPRA Tavascan vs. CUPRA Born – melyik passzol jobban a mindennapokhoz?

Spuriga Dóra
Az elektromos autózás számomra nem újdonság – hét éve vezetek villanyautót, így amikor egy-egy új modellt kapok tesztelésre, nem a „jövő technológiáját” keresem bennük, hanem azt, hogy a mindennapi életben, női szemmel, anyaként mennyire szerethetőek. Most két teljesen elektromos CUPRA modellt, a Tavascant és a Bornt próbáltam ki egy-egy hétig. Mindkettő izgalmas élményt adott, de egészen más karakterrel – és nem titok, hogy az egyik közelebb állt hozzám.

CUPRA Tavascan – SUV-kupé, ami odafordítja a fejeket

Már az első pillanatban feltűnt, hogy a Tavascan nem akar elvegyülni. Az orrán végigfutó, világító CUPRA-logó, a hátsó fénycsík, a merész vonalvezetés – mind-mind arról árulkodik, hogy itt nem egy unalmas villany-SUV áll előttünk. Bent a dizájn folytatódik: határozott formák, prémium anyaghasználat, és az a bizonyos CUPRA-hangulat, amit nehéz leírni, de könnyű érezni.
A nálam járt VZ 4Drive változat két elektromotorral, összesen 340 lóerővel és összkerékhajtással érkezett, így nem volt kérdés, hogy ha odalépek, akkor azonnal megindul – 0–100 km/h 5,6 másodperc alatt. A vezetési élmény élvezetes, a futómű jól vasalja az úthibákat, a kormányzás precíz, de azért érezni, hogy ez egy több mint 2 tonnás autó. A DCC adaptív futómű és a progresszív kormányzás sokat segít abban, hogy a méretei ellenére is könnyen kezelhető maradjon. Ára: 18 752 820 Ft-tól indul.
Családi használat szempontjából a Tavascan tágas, hátul is kényelmesen elférnek a gyerekek, és a 540 literes csomagtartóba bőven befér egy nagybevásárlás, sportcuccok, sőt, akár a nyaralásra pakolt bőröndök is. A hátsó ajtó elektromosan nyílik, ami nagy segítség, ha tele van a kezünk.
Ami kevésbé tetszett: egy közel 20 milliós autótól én már elvárnám, hogy az ülések elektromosan állíthatók legyenek. A középső érintőképernyő látványos, de menet közben néha kicsit túl sok figyelmet igényel a kezelése. Bőven vannak kevésbé minőségi hatást keltő műanyag részek benne.
Ami nagyon tetszett: a modern, sportos beltér, a határozott gyorsulás, és hogy az autó egyszerre kényelmes utazó és látványos, figyelemfelkeltő darab.
Hatótáv: a nálam lévő, erősebb, összkerekes változat WLTP szerint kb. 500 km-re képes, de valós vegyes használatban 400–450 km-rel érdemes számolni. Ez egy balatoni kiruccanáshoz oda-vissza bőven elég, városban pedig napokig nem kell töltőre tenni.


CUPRA Born – a sportos kis villanyrakéta

A Born a CUPRA első teljesen elektromos modellje, és bár kisebb, kompakt autó, mégis ugyanazt a karakteres, merész dizájnt hozza, mint a nagyobb testvér. A széles vállak, az éles LED-fényszórók, a temérdek rézszínű részlet – mind-mind jelzi, hogy itt nem egy átlagos városi villanyautóról van szó.
Az általam tesztelt változat 231 lóerős volt (e-Boost), hátsókerék-hajtással, 58 kWh-s akkumulátorral. Nemcsak városban, de országúton is élvezet vezetni: stabil, fordulékony, és amikor kell, akkor határozottan előz. A futómű sportos, de nem kényelmetlen, a vezetési élmény sokszor mosolyt csalt az arcomra.
Családi használat szempontjából a Born meglepően tágas az első és hátsó üléseknél is, bár a 385 literes csomagtartó nyilván kisebb kompromisszumot kíván, mint a Tavascan. Városban viszont ez a méret óriási előny parkolásnál, szűk helyekre beállásnál. A tolatókamera és a parkolóradar alapból segít, a fordulókör pedig kifejezetten jó.
Ár tekintetében a Born kedvezőbb: hivatalos induló ára 17 217 390 Ft-tól indul.
Ami tetszett: kompakt méret, mégis tágas beltér, egyszerűbb parkolás, dinamikus vezethetőség, modern infotainment rendszer.
Ami hiányzott: itt is a teljesen elektromos ülésállítás, és hosszabb nyaralásoknál a csomagtér korlátozottabb lehet.
Hatótáv: a 58 kWh-s akkumulátorral kb. 425 km WLTP, ami vegyes használatban inkább 300–350 km. Városban ez több napra elegendő, hosszabb utakra pedig kényelmesen tervezhető. A 77 kWh-s változat ennél jóval többet tud, akár 550 km feletti WLTP hatótávval.


Összegzés – melyik áll közelebb hozzám?

Mindkettő autót szerettem, de ha saját pénzből kellene dönteni, nálam a Born vinné el a pálmát. Kompaktabb, olcsóbb, könnyebb vele parkolni, és jobban illeszkedik a mindennapi életembe – városi közlekedésre és rövidebb kirándulásokra is ideális. A Tavascan lenyűgöző, látványos, erős – igazi státuszszimbólum, de a mérete és az ára miatt inkább annak való, aki rendszeresen nagyobb távokat megy, sok csomaggal vagy nagyobb gyerekekkel.
A CUPRA márka mindkettőnél megmutatta, hogy tud egyszerre sportos és prémium lenni, anélkül, hogy unalomba fulladna. Ha valaki eddig nem figyelt fel rá, érdemes lesz – mert a CUPRA nemcsak a dizájnban, hanem vezetési élményben is komoly játékos.
További infók és konfigurátor: https://www.cupraofficial.hu/
A MOONCITY Budaörs Elektromos Autó Tesztközpont 2025 júniusában a Porsche Hungaria új szolgáltatásaként nyílt meg, amely lehetőséget ad az elektromos autók és az egész elektromos ökoszisztéma gyakorlati megismerésére. A tesztvezetés során az érdeklődők részletes tájékoztatást kapnak az autókról és töltési megoldásokról, akár hosszabb, önálló tesztelésre is lehetőség van. A központ célja, hogy segítse a hazai elektromobilitás elterjedését, és választ adjon az autóválasztással, használattal kapcsolatos kérdésekre, előítéletek nélkül. Az érdeklődők a www.moon-power.hu/tesztvezetes oldalon jelezhetik szándékukat a tesztvezetésekre.

Ez is tetszeni fog