Néha jön egy autó, amit első ránézésre nem nekünk, nőknek terveztek.
Aztán beülsz, és az első pár perc után rájössz, hogy nem is kell, hogy „nőies” legyen ahhoz, hogy pont hozzád illjen. Az Audi SQ6 pont ilyen: erős, elegáns, és pont annyira nyugodt, amennyire egy fáradt anya vágyik rá egy hosszú nap végén.
Amikor a formák elcsendesednek
Az Audi SQ6 első pillantásra nem akar meghódítani – nem harsány, nem szögletes, nincsenek rajta felesleges díszek vagy kiugró vonalak.
Minden íve letisztult, áramvonalas és nyugodt, mintha tudná, hogy nincs szüksége arra, hogy bizonyítson.
Ez az autó nem kér figyelmet – egyszerűen magához vonzza. Kifinomult, elegáns és erőt sugároz anélkül, hogy egy pillanatra is agresszív lenne.
Amikor a lóerők átveszik az irányítást
Őszintén szólva, az Audi SQ6 nem az a típus, amit elsőre nőies autónak neveznénk. Két és fél tonna, közel 500 lóerő, masszív jelenlét.
De ahogy beültem, az autó magától életre kelt – van start gomb, de nem kell megnyomni. Csak beülsz, és máris minden készen áll, mintha tudná, hogy indulni akarsz.
Ez az autó egyszerre az erő és a finomság tökéletes egyensúlya – vezetni olyan, mintha a hatalom a jobb lábamban koncentrálódna.
Két arc, egy autó
Az SQ6-ban van valami kettősség. Kívülről finoman lendületes, belül viszont technológiai túláradás fogad.
Három kijelző uralja a műszerfalat – köztük egy külön az utasnak. A gyerekeim természetesen azonnal felfedezték, és onnantól a zene sorsa az ő kezükben volt.
Engem viszont ez a rengeteg képernyő kissé fárasztott. Én a letisztultabb, egyszerűbb megjelenést szeretem, ahol nem kell mindig figyelnem, mi villan fel a perifériámon.
Ettől függetlenül minden érintés pontos, minden menü logikus – de néha jólesett volna egy pillanatnyi digitális csend.
A hangzás, ami elvarázsolt
Ha egy dologra azt mondanám, hogy szerelem első hallásra, az a Bang & Olufsen hangrendszer.
Tényleg olyan volt, mintha egy mozgó diszkóban ülnék – kristálytiszta, erőteljes, tökéletesen kiegyensúlyozott hangzás. Az elmúlt hónapokban nem ültem olyan autóban, ami ennyire jól szólt volna.
Amikor egyedül vezettem, feltekertem a hangerőt, és ment a kedvenc playlistem – igazi „énidő” volt. Egészen addig, amíg a lányom az utasoldali kijelzőn el nem nyomkodta.
Miskolci túra – a valóságpróba
A fiam falmászóversenyére mentünk le Miskolcra Budapestről – ez lett az autó igazi tesztje.
A 490 lóerő minden előzést gyerekjátékká tett, és 130-nál is úgy suhant, mintha 90-nel mennénk.
A fogyasztás viszont megmutatta a realitást: 28 kWh/100 km körül alakult autópályán, így az oda-vissza út egy töltéssel nem jött volna ki.
A gyári adat szerint a hatótáv akár 400 km is lehet, de valós használatban – zenével, klímával, családdal és tempós vezetéssel – inkább 300–330 km körül reális.
Miskolcon tehát megálltunk tölteni – szerencsére a gyorstöltés tényleg gyors: kb. 20 perc alatt 80%-ra kúszott vissza a szint.
Apró részletek, amikre nem számítottam
A töltő ajtaja elektromosan nyílik és záródik – ehhez kellett pár másodperc, mire rájöttem. Először csak nyomkodtam a fedelet, aztán egyszer csak kinyílt. A töltés befejeztével pedig elég hozzáérni a külső oldalához, és magától becsukódik – elegáns, de elsőre kicsit zavarba ejtő megoldás.
Ami viszont meglepett: még egy ilyen értékű autóban is bőven találni zongoralakkot. Nekem ez nem a kedvencem – minden ujjlenyomat meglátszik rajta, és azonnal elvesz a tiszta hatásból.
És ami furcsa volt: nincs soft close ajtó, vagyis ha nem zárod be rendesen, nem húzza be magától. Ezek apróságok, de az ember elvárná, hogy ennyi pénzért ezek is a helyükön legyenek.
Kényelem és masszázs – anyabarát luxus
A hosszú utak alatt a legjobb társ a masszázsülés lett. Komolyan, mintha wellnessből szállnék ki egy háromórás út végén. Az ülések tartanak, puhák, és pontosan ott támasztanak, ahol kell.
A kabin csendje elképesztő: még autópályán sem kell felemelned a hangod, hogy hátraszólj a gyerekeknek.

Méret és praktikum
A csomagtartó bőséges – 526 liter alaphelyzetben, ami egy családi útra bőven elég. Az ülések lehajtásával akár másfél köbméteres tér is kialakítható, tehát a hétvégi kirándulás vagy a sportfelszerelés sem okoz gondot.
Viszont a hátul ülők számára nem volt annyira tág, mint amilyennek vártam – kényelmes, de nem luxuslimuzin-szintű.
Az autópálya királya
A gyorsulás 0–100 km/h-ra 4,3 másodperc — sportautós tempó, és vezetés közben pontosan így is érződik. Minden előzés sima, minden kanyar stabil, és az SQ6-ban egyszerűen érzed a súlyt, de soha nem félsz tőle.
Ez az autó nem finomkodik – van benne nyers erő, de ugyanakkor intelligens elegancia is.
Ár és vélemény – női szemmel
Az Audi SQ6 alapára 41 millió forint, a tesztautó extrákkal 50 millió fölé kúszik – nem akármilyen befektetés.
De őszintén: én nem hibát kerestem benne, hanem élményt. És azt megkaptam.
Ez az autó nem a rohangálós hétköznapokra való, és nem is az a jármű, amit az ember „csak úgy” megvesz. Ez egy élmény, egy érzés, amiben egyszerre van jelen az erő, a biztonság, a kényelem és a csönd.
Nőként talán furcsa ezt mondani, de imádtam minden percét. Az erőt, a nyugalmat, a hangzást – és azt, hogy egy hétig úgy éreztem: ez az autó én vagyok.