Kezdőlap KedvencekTerméktesztek Toyota bZ4X 2025: ilyen vezetni a megújult elektromos SUV-t – női szemmel

Toyota bZ4X 2025: ilyen vezetni a megújult elektromos SUV-t – női szemmel

Spuriga Dóra

Van valami egészen különleges abban, amikor egy autót egy olyan helyen próbálsz ki először, ami önmagában is lélegzetelállító. Andalúziában, Sotogrande napsütésében minden fényesebb, minden szebb, és valahogy még az elektromos autózás is kap egy plusz érzelmi réteget. A Toyota meghívására két napot töltöttünk itt, hogy kipróbáljuk a teljesen megújult Toyota bZ4X 2025-ös verzióját – és már az első pillanatban tudtam, hogy ez az út sokkal inkább lesz élmény, mint egyszerű tesztvezetés.

A Lexus RZ után kíváncsi voltam, hogy mit tud a Toyota saját, dedikált elektromos SUV-ja. Korábban még nem vezettem bZ4X-et, így teljesen friss szemmel érkeztem. És bár nem szokásom előre lelőni a poént, most nehéz lenne máshogy kezdeni: nagyon gyorsan belopta magát a szívembe.


Megérkezés Sotograndéba – ahol a napsütés még az elektromos vezetést is puhábbra hangolja

A spanyol levegőben van valami könnyedség. Ez az a hely, ahol az ember már az első öt percben érzi, hogy ráér, nem kell sietni, és talán pontosan ezért olyan jó egy új autóval ismerkedni itt. A megérkezésünk napján délután már vittük is el a bZ4X-et egy körre, és az első benyomásom talán egy szóban foglalható össze: nyugalom.

Nem erőlködik, nem harsány, nem akar többnek látszani. Egyszerűen csak kényelmes, letisztult és nagyon „kellemes benne lenni”.


Tágasság, fény, nőies vonalak – ilyen belülről az új bZ4X

Ha nőként kellene megfogalmaznom, milyen egy autó, amit első látásra otthonosnak érzek, akkor a bZ4X pontosan ilyen lenne. A hatalmas panoráma tetőablak miatt a belső tér szinte úszik a fényben, és ez – anyukák között mondva – csodát tesz a hangulattal. A gyerekek sem érzik beszorítva magukat, a hosszabb utak alatt is marad tér, levegő, világosság.

A műszerfal teljes átalakítást kapott: vízszintes vonalak, letisztult felület, kevés gomb, semmi zsúfoltság. A középkonzol alatti nagy tárolóhely pedig külön anyai kedvenc: minden ott van kéznél, ami az életben maradásért kell egy hétköznapi rohanós napon.

A 14 colos új multimédia gyors, könnyen követhető, és végre nem csinál belőle tudományt, ha valamit keresel. Egyszerű, logikus, pont annyira digitális, amennyire szeretjük.


Digitális kulcs – amikor végre nem kell a táskában kotorászni

A digitális kulcs rendszerét szerintem minden nő értékelni fogja.
Nem kell keresni a kulcsot.
Nem kell azon izgulni, hogy a gyerek kivette-e.
És nem kell idegesen pakolni az autó mellett, hogy mégis hol lehet.

A telefon a kulcs, és kész. A kocsi érzékeli, nyílik, indul. Ez az a fajta egyszerűség, ami a mindennapokban aranyat ér.


Off-road: ahol a bZ4X megmutatja, mit tud igazán

Bevallom, nem vártam sokat az off-road részétől. Az elektromos, nőies vonalú SUV-okról valahogy nem a dagonyázás jut eszünkbe elsőre. És pontosan ezért lepett meg ennyire.

A 4×4-es verzióval indultunk neki a terepnek, és már az első pár száz méter után tudtam, hogy ez az autó többet tud, mint amit ránézésre gondolna az ember. Stabil, magabiztos, és a 360°-os kamera rendszer miatt mindig pontosan látod, mi van a kerék alatt. Ha valaki bizonytalan a terepen, ez a funkció konkrétan életmentő – vagy legalábbis „felni-megmentő”.

A bZ4X itt mutatta meg igazán a természetét: nem sportos akar lenni, nem vagány, de nagyon megbízható, kiszámítható és könnyen irányítható. Olyan, mint egy jó társa mindennapokban: csendben teszi a dolgát, de bárhová elvisz.


Második nap: hosszabb úton még inkább kijön a bZ4X lényege

A második napon egy hosszabb, andalúziai útra vittük el az autót. A tengerparti ívek, a dombok, a kanyargó utak… mind-mind tökéletes tesztkörnyezet.

A vezetési élmény sima, csendes, puha. A futómű épp annyira engedékeny, hogy kényelmes legyen, de nem ringat túl. Viszont itt jött elő az egyetlen apróság, ami számomra kevésbé volt szerelem: az ülések picit puhák. Nem rossz, egyszerűen én jobban szeretem a határozottabb tartást hosszabb úton.

De az összképet ez sem zavarja meg – ez az autó az a típus, amivel csak „elindulsz”, és jól vagy benne.


Hatótáv és töltés – amikor nem kell tervezési mátrixot gyártani

A bZ4X két akkumulátorral érkezik:

  • 57,7 kWh-os (városi, rövid utakhoz ideális)

  • 73,1 kWh-os (hosszabb távra, több utazással)

A maximum WLTP hatótáv 569 km, ami családi használatban óriási nyugalmat ad.
A töltés pedig gyorsult:

  • AC 22 kW → kb. 2,2 óra 10–80%

  • DC 150 kW → kb. 28 perc 10–80%

Ez már teljesen vállalható akkor is, ha gyerekekkel utazol.


Biztonság – a Toyota itt mindig nagyon erős

Minden, ami számunkra fontos:

  • holttérfigyelő

  • kilépésfigyelő (ami felvillan, ha veszély nyitni az ajtót)

  • rengeteg kamera

  • stabil futás

  • halkabb, szigeteltebb kabin

  • 10 év / 1 000 000 km akkugarancia (elég vonzó)

A Toyota ezen a téren mindig nagyon otthon van – itt sincs kivétel.


Kinek ideális ez az autó? Női szemmel

Annak, aki szeret:

  • kényelmesen, nyugodtan vezetni,

  • világos, tágas autóban lenni,

  • praktikus megoldásokat használni,

  • elektromosra váltani, de biztonsággal,

  • és akinek a mindennapokban sokat számít a csend, a letisztultság és a kényelmesség.

És ha család is van, akkor még inkább: a bZ4X tényleg tágas belül, a gyerekeknek és a cuccaiknak is jut hely bőven.


Összegzés: egy autó, amit nagyon könnyű megszeretni

A megújult Toyota bZ4X nem harsány, nem hivalkodó, nem szeretne versenyezni senkivel. Inkább azt mondja:

„Ülj be, csukd be az ajtót, és majd én vigyázok rád.”

Andalúziában ez különösen szépen átjött. A fények, a tenger, a nyugalom és ez az elektromos SUV valahogy tökéletesen illettek egymáshoz. De ami igazán fontos: Budapesten, a hétköznapokban is ezt a finom, csendes biztonságot adná.

És ez az, amit nőként, anyaként talán a legjobban értékelek egy autóban.

Ez is tetszeni fog