Quantcast
Kezdőlap KedvencekTerméktesztek Először elektromos autóban – Nissan Leaf teszt

Először elektromos autóban – Nissan Leaf teszt

Spuriga Dóra

Elektromos autóban már ültem, de idáig nem vezettem egyet sem. A Nissan Leafnek azért örültünk nagyon a gyerekekkel együtt, mert mondtam nekik, hogy olyasmi élmény lesz benne autózni, mint ha dodzsemeznénk, és tényleg..

Csak ezzel az elektromos autóval végre már hosszabb távra is el tudunk menni, hiszen városban 300-350 km-t képes megtenni. Velencére mentem le a Leaf-el és vissza Budapestre, ezen idő alatt viszont 70%-át elfogyasztotta a teljesítményének. Hát igen, nem az autópályás 130Km/h-s sebességre van kitalálva és persze még a klíma is rátett egy lapáttal a fogyasztására.

Viszont városban nem tudok jelenleg jobb autót elképzelni, mint az elektromos autó. Furcsa és egyben nagyon jó élmény volt azt megtapasztalni, hogy leparkoltunk az Andrássy úton a gyerekekkel, és nem kellett parkolást fizetnünk, illetve, hogy bármennyi benzinkút mellett elhaladhattunk, nem kellett a kijelzőre néznem, hogy mennyi benzin van még a kocsiban. Minden este, amikor leparkoltunk a kocsibeállóba, fél perc alatt csatlakoztattam a kocsit a konnektorhoz egy töltőkábellel. Egész éjszaka töltött, és reggelre újra 100%-al indultunk el.

Vezetni nagyon egyszerű, hihetetlenül csendes, ami eleinte kicsit zavaró is, mert azt sem tudtam, hogy elindítottam-e az autót, de persze rápillantva a kijelzőre láttam, hogy igen. Automata váltós és parkolásnál nagyon hasznos, amikor a monitoron felülről láthatom az autót, és mindent, ami körülötte van.

Még az e-pedál funkciót is kiemelném, ami szintén nagyon hasznos, hiszen dugóban állva elég praktikus, hogy csak a gázpedált kell nyomnom, viszont ha felengedem, akkor fékez az autó.

Nekem egyedül a fék volt kissé zavaró. Nem tudom, hogy a többi elektromos autónál is így működik-e, de rendesen rá kellett taposnom, hogy valóban megálljon az autó.

A gyerekeknek bőséges hely volt a hátsó ülésen, és bár nyár közepe van, mégis nagyon élvezték, hogy az első ülés belső oldaláról kapcsolható a hátsó ülésfűtés, amiből persze nem éreztek semmit, hiszen ülésmagasító van a fenekük alatt.

A töltése a kocsinak annyira egyszerű, hogy a kislányom segített az első alkalommal is. Megnéztük egy applikációról (TöltőPont), hogy hol tudjuk a közelben feltölteni, elgurultunk oda, kiválasztottuk, hogy melyik kábellel kell tölteni. Nagyon egyszerűen csatlakoztatható az autó töltő nyílásához, és addig elmentünk bevásárolni.

Összességében egy nagyon szerethető autó, praktikus a használata, sajnos még nagyon drága a másfélmilliós állami támogatással együtt is.

Ez is tetszeni fog