Quantcast
Kezdőlap KedvencekTerméktesztek Lakóautóval a Káli medencében

Lakóautóval a Káli medencében

Spuriga Dóra

Rajtam kívül a családnak nagy vágya volt már évek óta egy lakóautó kipróbálása, ezért amikor két héttel ezelőtt lehetőségünk volt tesztelni egy Mercedes V Marco Polot, akkor olyan öröm volt az arcukon, amit már rég láttam!

Amikor elhoztam a Mercedes telephelyéről az autót, megijedtem egy kicsit a méretétől, hiszen mégiscsak egy lakóautó, de pár perc vezetés után már bele is szoktam az új helyzetbe, jóval magasabban ültem, mint a saját autómban, így felülről figyelem a többi kocsit, és ez tetszett is! Arra nem vállalkoztam, hogy a belvárosba is bemenjek vele, leginkább a parkolás miatt. Pedig minden segítséget megad a V-osztály, hogy könnyen tudjunk vele parkolni (radar, kamera)!

Szombat reggel olyan mennyiségű csomagot rakodott össze a család többi tagja, amivel akár egy hónapra is elutazhattunk volna, mert hiszen „ebbe a kocsiba minden elfér, Anya”-mondták a gyerekeim, és igazuk is volt. Így vittünk 4 hálózsákot, könyveket, ruhákat, pár váltás cipőt és kb. 6 társasjátékot, mert az elengedhetetlen a kempingben töltött estéhez 🙂 Egy pillanat alatt bepattintottuk a lányom isofixes ülését, és nagyon könnyedén be tudták ezután saját magukat kötni.

Célnak a Káli-medencét választottuk, mivel csak két napunk volt, viszont szépséges helyen akartuk kipróbálni a teszt autónkat. A neten rátaláltam a révfülöpi Napfény Kempingre, ami csupa jó értékelést kapott, és gyorsan le is foglaltam egy vízparti parcellát. Gondoltam szuper és egyben romantikus lesz a vízpart mellett parkolni, aludni.

Napközben sokat kocsikáztunk, élveztük az autót, a gyerekek leginkább azt, hogy az egész hátsó üléssor az övék volt, amit persze előre hátra tudtak mozgatni, így hatalmas teret nyerve maguknak.

Elmentünk Szentbékállára kirándulni egy rövidet a Kőtengerhez ami a Káli-medence leglátványosabb természeti nevezetessége, a gyerekek ugrándoztak a sziklákon, és persze az Ingókőre is felmásztak.

Utána jól esett lehűteni magunkat a Kékkút határában lévő Theodora-forrásnál, melynek vizét már a Római korban is fogyasztották, a Kékkuti ásványvíz ma már világhírű.

Ezt követően ettünk egy mennyei ebédet Köveskálon a Kővirág étteremben, amit mindenképp ki kell próbálni, ha az ember a környéken jár. Az alapanyagok frissek a környezet pedig mesébe illő!

Aztán következett a Folly arborétum, ahonnan a gyerekek el sem akartak jönni, az egy dolog, hogy hihetetlenül szép, de olyan kilátás tárul elénk a kilátóból a badacsonyi hegyekre, amit kár lenne kihagyni! A gyerekek számos játék közül választhatnak a szabadban, igazi gyerekparadicsom! Van itt mókuskerék, drótkötél pálya..

Mikor visszaértünk az autóhoz már sötétedett, és őszintén bevallom elég jó látványt nyújtott a lemenő napban a bordó V Merci! A gyerekek bepattantak, megnyomták az ajtó szélén lévő gombot, ezzel automatikusan bezáródott az ajtaja, és már csak a kempingbe vezetett az utunk.

Kezdődött a lakássá átalakulás J A hátsó üléssort hátra hajtottuk, és az autóban lévő plusz hátsó ágyrésznek köszönhetően egy elég kényelmes, két személyes ágyat kaptunk. A felső rész kialakításához manuálisan fel kellett nyomnunk a tető részt, ahol szintén egy két személyes férőhelyet nyertünk, ami szintén nagyon kényelmes volt. A gyerekek annyira extázisban voltak, hogy sikítoztak örömükben, hogy egy autóban fogjuk tölteni az éjszakát (ellentétben velem, én még csak el sem tudtam képzelni, pedig már elég valóságos volt a szitu). Bekuckóztunk, kényelmesen elhelyezkedett mindenki a hálózsákjában, olvastunk egy esti mesét és lassan mindenki nyugovóra tért. Ami napközben nagyon romantikusan hat, értem ezalatt a Balaton hullámzását, és a kacsacsalád hápogását, bogarak zümmögését, az engem 20 percenként felébresztett hajnalban, de ezt leszámítva egy jó élmény volt kocsiban aludni, és ráadásul még kényelmes is.

A kempingezét még bőven szoknom kell, főleg a közös fürdőszobás megoldás miatt, de mivel ilyen nagy örömöt okozott ez a nap a család többi részének, ezért próbáltam elnyomni a kényeskedésemet.

Reggel a kis gázpalackunkkal forraltunk vizet, és teázgattunk a Balaton parton, néztük a hattyúkat, kacsákat, reggeliztünk egy gyorsat.

Majd folytattuk utunkat a tapolcai tavasbarlanghoz, ahol a Magyarországon egyedülálló barlang nagy részét a csónakban ülve járhatjuk végig!

Káli-medence túránkat pedig a Hegyestűnél fejeztük be, a bánya területén találtok egy geológiai bemutatóhelyet is, ahol megismerkedhettek az egykori vulkán felépítésével is.

Jó kis kirándulás volt, nagyon élveztük a Marco Polot, szívesen kipróbálnám a lakóautózást külföldön is, kényelmes nagyon, hogy a fekvőhelyünk egyben az autónk is.

Te lakóautóztál már? Neked milyen élmény volt?