Quantcast
Kezdőlap Aktuális Miért jó a Decathlonnál dolgozni?

Miért jó a Decathlonnál dolgozni?

pottyos

Dolgozók bevonása a döntésekbe, saját projektek, önmegvalósítás, és persze a sport iránti szenvedély – ezek vezették a Decathlon Magyarországot, hogy idén harmadszor is kiérdemelje a Legjobb Munkahely címet. A kollégák itt munkaidejükben a hobbijukat is űzhetik: van aki blogot ír, van aki sportversenyt szervez. Megnéztük, hogy miért jó a Decathlonnál dolgozni.

Ma az összes áruházunk zárva tart – ez állt a Decathlon szeptemberi közleményében, amellyel címlapra kerültek több portálon is. Náluk a kollégák vállaltan fontosabbak a vevőknél is, így egy napra az összes áruház dolgozója összegyűlt, és a vezetéssel együtt a cég jövőjéről beszélgettek. A lapos szervezetben mindenki egyformán fontos: a legtöbb döntés ugyanis helyben, az érintettek körében születik meg. A munkatársak felelősséget és döntéshozatali “jogot” kapnak, így az áruházak részlegvezetői szinte a „saját boltjukat” vezethetik. Közösen döntenek arról, hogy ki legyen az áruházvezető, és a fizetésekről is megkérdezték őket. Sokan munkaidőben blogot írnak, vagy valamilyen sporteseményt szerveznek. Mindezt akkor tehetik meg munkaidőben, ha ez a cég számára is hozzáadott értékkel bír.
„Talán meglepően hangzik, de stratégiánkban a csapatot, a munkatársat mi a vásárló elé helyezzük, és ez világszinten is egyedülálló egy multinacionális, kiskereskedelmi vállalatnál.  Minden cselekedetünknek ez az kiindulópontja. Nálunk a munkavállalók bevonásának mértéke is sokkal magasabb, mint máshol. Az idén már harmadszor elnyert díj azt bizonyítja, hogy jól gondolkodunk. Büszkék vagyunk rá, mert ez a kollégáink pozitív visszajelzését mutatja, de óriási felelősség is, mert a díj birtokosaként a jövőben sem lehetünk másmilyenek” – mondja Pósfai Gábor, a Decathlon Magyarország ügyvezető igazgatója.

A cégvezető szerint a siker receptje, hogy a dolgozóik azt csinálják, ami boldoggá teszi őket. Az ötletek megosztása és a vélemények kifejezése a cégnél nem lehetőség, hanem elvárás. A valódi karrierutakra is számtalan példájuk van, hiszen a magyarországi ügyvezető igazgató, a kereskedelmi igazgató, a logisztikai vezető, és az áruházigazgatók is mind-mind eladóként vagy részlegvezetőként kezdték a pályájukat. Idén vezették be az úgynevezett coach-rendszert, melyben a munkavállalók a mindenkori felettesük mellé szabadon választhatnak egy olyan kollégát, aki szerintük szakmai és személyes fejlődésükben legjobban segíteni tudja őket.

A sport iránti szenvedély az, ami összetartja a csapatot, s ezt a lelkesedést igyekeznek átadni vásárlóiknak is. Idén nyáron elindították a sportoljma.hu sportközösség-építő programot, amelynek célja, hogy mindenki sportoljon Magyarországon. A programon belül bárki létrehozhat saját sportközösséget vagy csatlakozhat egy már meglévőhöz, és a Decathlon ezt termékekkel, exkluzív élményekkel, kihívásokkal támogatja. Mindezt házon belül, munkavállalókkal tesztelték, s így már induláskor volt közel 60 belsős közösségük. Ma a programnak 6000 regisztrált tagja és 350 közössége van országszerte.

„Azt csinálom, ami boldoggá tesz – és aminek a cég szempontjából is hozzáadott értéke van! Ez a jelszavunk.  A kollégáink nagyon aktívak, ha a sportról van szó. Saját projekteket indítanak, például sporteseményt szerveznek, sportolói közösségeket hoznak létre, van saját blogjuk is, ahol megosztják sportolással kapcsolatos élményeiket és tanácsokkal látják el az érdeklődőket. Azt látjuk, hogy a sokszínűség, a munkavállalóink bevonása a folyamatokba végeredményben megalapozottabb döntéseket eredményez és gazdasági sikerességhez is hozzájárul” – mondta Pósfai Gábor, a Decathlon Magyarország ügyvezető igazgazója.   
A Legjobb Munkahelyek üzleti eredményességben is felülmúlják az átlagos magyar vállalatokat, gazdasági növekedésükre jelentős hatással van a dolgozóik jól léte, elégedettsége. A Decathlon az elmúlt 5 évben majdnem megháromszoroztak a bevételét, ez idén már meghaladja majd a nettó 50 milliárd Ft-ot. A cég 35 országából a 8 legnyereségesebb között van. 4,5 éve folyamatosan minden hónapban nő a bevételük az előző év azonos időszakához képest, és hatodik éve ér el a cég minden évben kétszámjegyű növekedést. A cégnél jelenleg 1500 munkatárs dolgozik Magyarországon és több, mint 80 000 ember világszerte.

Ez is tetszeni fog