Quantcast
Kezdőlap Ti írtátok... Hogyan szervezz emlékezetes esküvőt 10 pontban

Hogyan szervezz emlékezetes esküvőt 10 pontban

Bene Eszter

Te is a székszoknya árnyalatán agyalsz november óta? Hetek óta a vendégeknek adandó ajándékon töröd a fejed? Kifog rajtatok az ültetési rend kialakítása és a menyasszonyi torta formájának megválasztása?

Ha rám hallgatsz, kidobod az összes listát, mert hidd el, a kínos-gondosan kiválasztott ruhádra és a székszoknya színére már 1 év múlva sem fog senki emlékezni, de arra, hogy érezték magukat a vacsora utáni bulin, arra mindenki nagyon is fog. Adok néhány tippet, hogyan tudsz olyan esküvőt szervezni, ahol mindenki jól érzi magát, és még 10 év múlva is felemlegeti a NAGY napotokat.

1. Először is a legfontosabb: felejtsd el a szombatot! Mindenki szombatra szervezi az esküvőjét, ezért a legjobb helyek már évekre előre foglaltak minden szombaton, ráadásul sokba is kerülnek. Szervezz pénteken esküvőt! Azon kívül, hogy olcsóbban jutsz hozzá a felkapott helyekhez is, megteszed azt a szívességet a vendégeidnek, hogy az esküvő után a hétvége még mindig előttük áll.

2. Ha vidékre szervezed, és megteheted, gondoskodj a közelben mindenkinek szállásról. Nem baj, ha nem hatcsillagos, csak legyen egy tiszta ágy mindenkinek. Ugye milyen gyakran látsz párokat, ahol az egyik már az asztalon alszik, míg a pár másik fele táncol ugyanannak az asztalnak a másik felén? Mindenkinek jobb, ha nyugodtan élvezheti a bulit. Vagy aludhat, ha úgy tartja kedve. Korlátoktól mentesen.

3. Felejtsd el a menyasszonyi tortát. Azon kívül, hogy nagy és drága, egy, legfeljebb kétféle ízben tudod megrendelni. (Én amúgy még jó menyasszonyi tortát sem ettem, csak vastag cukormázakat helyette.) Rendelj inkább 10-15 féle különböző ízű tortát, amiből a vendégeid boldogan válogathatnak.

4. Ti is rettentő sok időt eltöltöttetek a fényképek válogatásával, amit bemutattok majd az egybegyűlteknek? De ilyet már mindeni látott. Ettől sokkal érdekesebb, ha elmesélitek mindketten, animációval vagy prezentációval, vagy akár rajzokkal, hogyan ismerkedtetek meg. Ahogy a férfi, és ahogyan a nő látta. Még jobb, ha meglepetés lesz a sztori egymásnak is.

5. Írj saját szöveget az anyakönyv-vezetők sablonjai helyett. Lehet komoly és vicces, és ezek kombinációi. Adj fel párkereső hirdetést az anyakönyv-vezető előtt, hadd legyen kreatív!

6. Ajándékozás. Magok, meg kis apróságok, gyertyák és hasonlók: te megtartod ezeket? Közben a vendégek nem tudják egymás nevét. Miért nem csináltatattok inkább kitűzőt? Nekem nagyon bejött, mai napig is látom sok barátomnál, hogy ott van a hűtőjük ajtaján. Mert névre szól, mert személyes. Tehetsz hozzá a nevük mellé jelzőket. Mert fontosak neked, akiket meghívtál.

7. Menyasszonyi csokor helyett inkább költsetek bébiszitterekre és dadusokra. Így fillérekért szabadulhattok meg az asztalokat lerángató gyerekektől egy jól képzett óvónővel, berendezett pihenő-játszó szobával vagy területtel. A szülők rendkívül hálásak lesznek.

8. Ha az esküvő helyszínén van hely, béreljetek néhány jópofa kerti játékot: óriásdzsenga, ping-pong, tollas, frizbi… mind-mind jó ötlet. Nincs annál szórakoztatóbb látvány, mint amikor drága alkalmi ruhákba kiöltözött emberek rohangásznak egy labda után közösen. Kicsit kitölti az időt, és jó mulatság is.

9. Legyen hely elvonulni. Sokan nem a zajos bulit, hanem a beszélgetést szeretik egy társaságban. Ha nyitott helyen tartjátok az esküvőt, valamivel könnyebb: néhány kerti bútor, párnákkal és máris megoldott.

10. És a végén a leges-legfontosabb: hagyd a fenébe a székszoknyát…

Ez is tetszeni fog