Quantcast
Kezdőlap SzabadidőUtazás Lefkada – mesés kis Görög sziget

Lefkada – mesés kis Görög sziget

Pöttyöslabda

Ahogy a gyerekeknek vége lett a sulinak, már indultunk is másnap Lefkadára. Egy Görög sziget, melyről eddig még nem is hallottam, csak az Utazómajom oldalán olvastam róla.
1 óra 40 perces út Budapestről direktben Preveza Aktion és onnan 20 perc alatt juthatunk el autóval Lefkada szigetére.

Mindenképp érdemes autót bérelni (50 EUR/nap-tól), mivel csak így lehet igazán felfedezni a szigetet és elmenni csodás tengerpartokra.

Megérkezéskor egy kicsit csalódott voltam, mert csak autóztunk, de semmi szépet nem láttam, csak a kopár, sziklás tájat. Viszont miután kicsit informálódtam, és megtudtam, hogy merre vannak a szép partok, felkerekedtünk és már célirányosan mentünk. Nagyon meleg van kint is, szóval készüljetek a 40 fokos hőségre. A tengerpartok apró kavicsosak, így vízicipő sem árt, ha van nálatok!

Jó pár partszakasz nincs kiépítve és ezekre a helyekre elég kalandosan lehet eljutni, akár 15-20 perces sétát is jelenthet, és ez azt is jelenti, hogy ezeken a helyeken nincs se enni- és innivaló sem, szóval vinni kell ezeket is magatokkal. Viszont, ahol jártunk, azok meseszép helyek voltak, megérte odaszenvedni magunkat!

A másik program, amit mindenképp ajánlok, hogy béreljetek hajót egy napra. A kisebb motorcsónakokat hajós jogsi nélkül is lehet vezetni, pár perc oktatást persze kapsz a bérléskor. 60 EUR-tól (plusz üzemanyag) lehet egész napra elvinni egy családi, kis motorcsónakot, melyhez persze egy Google Maps térképen bejelölt helyszíneket is kapsz, hogy mely helyeket érdemes megnézni. Ha szeles előrejelzés van, akkor semmiképp ne indulj neki tapasztalatlanul!

Fantasztikus élmény volt, gyönyörű helyeken fürödtünk.

@pottyoslabda.hu 🇬🇷Lefkada🇬🇷 Bár csak 5 napot voltunk, de teljesen lenyűgözött ez a sziget! Olyan színek vannak, hogy azt nem hittem el, pedig elsőre csak egy kopár valaminek tűnt, hát nem az!🤩 #lefkada #lefkadagreece #utazás #anyavagyok #utazásitippek #görögország #portokatsiki #nekedbelegyen #fyp #fy #travel #summer ♬ Paradise – TELL YOUR STORY music by Ikson™

Szintén kihagyhatatlan élmény a naplemente átélése, nézése valami mesés helyen. Számomra ez egy hidegrázós, csodálatos élmény volt. A Fly Me nevű helyet választottuk a gyerekekkel, az nézett ki a leglazábbnak, nem tévedtünk, nagyon jól éreztük magunkat. Fincsi falatok, italok és az élmény.. Pavarotti hangjára ment le a nap és utána tapsolt mindenki.

De ha valaki nem akarja túl extrázni, annak ajánlom a legdélebbi pontot a Cape Lefkatas Lighthouse-t, onnan is mesés a látvány.

Vannak kisebb városkák is, ahol szintén nagyon hangulatos este beülni valahova, vagy csak egyszerűen sétálgatni. (Nydri vagy Lefkda óváros).

Összességében remek nyaralás volt, kár, hogy csak 5 napra mentünk, még pár napot nagyon szívesen felfedeztem volna a szigetet, vagy inkább a partokat, ebben a hőségben. Az árakat tekintve olcsóbb, mint Budapest, főleg, hogy a fiam 5 napig csak gyrost evett volna pitában, ha teheti (csak én nem engedtem neki). Érdemes elő vagy utószezonba menni, mert amúgy tömegre lehet számítani.