Quantcast

Családi roadtrip Olaszországban

Little Bridges
családi roadtrip Olaszországban

A tavaszt egy hátizsákos családi utazással kezdtük Pugliában, Olaszország déli tartományában, ami gyerekekkel egy tökéletes külföldi desztináció, mert a városokat könnyedén be lehet járni és 30-60 perces utakra vannak egymástól. Négy éjszakára mentünk, egy-egy hátizsákkal. Most használtuk először a vákuum zacskót, ami nagy segítség volt, mert Janka játszószőnyegét sokkal kisebbre varázsolta. Utazótársak, ha vákuum zacskót használtok, a pumpát se felejtsétek magatokkal vinni. Budapestről Bariba repültünk, az út mindössze 1 óra 20 percig tartott; Janka többnyire aludt a fedélzeten vagy nézelődött. Olaszországban a reptéren autót és gyerekülést béreltünk, hogy kényelmesen felfedezhessük a környéket: ez volt ez első igazi roadtrip-ünk!

Bariban két éjszakát töltöttünk, egy teljes napunk volt, hogy bejárjuk a város legfontosabb látnivalóit. Az Óváros labirintusszerű utcái nagyon hangulatosak voltak. A Szent Miklós-bazilika nagy hatással volt ránk, hiszen a Mikulás, azaz Szent Miklós itt van eltemetve. Az egyik legérdekesebb élményünk az volt, amikor a Via Arco Basso utcájában helyieket láttunk friss orecchiette tésztát készíteni. Ebédre aztán meg is kóstoltuk.

családi roadtrip OlaszországbanMiután Barit elhagytuk Polignano a Mare felé vettük az irányt, ahol egy néhány óra alatt felfedeztük a sziklákra épült várost. A híres Lama Monachile strandon piknikeztünk, miközben élveztünk a napsütést és a gyönyörű öblöt. Jankára itt már babanapszemüveget is adtunk, úgy sütött a nap. Monopoliban folytattuk utunkat, ahol a történelmi központot fedeztük fel. A Porto Antico kikötő különösen emlékezetes volt, ahol helyi halászokat láthattunk.

családi roadtrip OlaszországbanAlberobellóban egy éjszakát töltöttünk, és a város híres trulli házai elbűvöltek minket. A történelmi Rione Monti negyed több mint ezer trulli házával különleges hangulatot teremtett. Mi is egy hangulatos trullo házban aludtunk, babaágyat is tudtak adni. Bár a macskaköves utcák nehézséget okozhatnak a babakocsival érkezőknek, a hordozó segítségével kényelmesen közlekedtünk.

családi roadtrip Olaszországban

Materában töltöttük az utolsó éjszakánkat, ahol a barlanglakások és a macskaköves utcák igazi időutazásra hívtak minket. A Sassi di Matera negyed szűk sikátorai és rejtett zugaiban barangolva úgy éreztük, mintha egy másik világba csöppentünk volna. Este a szállásunk erkélyéről csodáltuk a naplementét. A Murgia Materana Parkban kirándultunk, ahonnan megcsodálhattuk a várost. Sok szép helyen jártunk már a világon, de Matera bekerült az egyik kedvenc városaink közé.

Olaszország felejthetetlen élményekkel és rengeteg kalanddal ajándékozott meg minket. Puglia ideális úti cél gyerekekkel utazó családok számára. A régió gazdag történelmi és kulturális öröksége izgalmas programokat kínál, mint a középkori várak, a trulli házak és a barlanglakások felfedezése. Az olasz konyha minden korosztálynak kedvére való, a friss tészták és a híres gelato biztosan elnyerik a gyerekek tetszését. A kevésbé zsúfolt tavaszi és őszi időszakok különösen kedvezőek a látogatásra, hiszen ilyenkor elkerülhetők a nyári hőség és a turisták tömegei. Puglia hangulatos és a sokféle látnivaló minden család számára felejthetetlen élményeket garantál.