Quantcast
Kezdőlap KedvencekKedvenc helyek Pelenkától túracipőig: Hollókő felfedezése babával

Pelenkától túracipőig: Hollókő felfedezése babával

Little Bridges
Hollókő

Miután csak fotókon láttuk eddig, mindig is vonzott minket a varázslatos palóc falu, ezért kisbabánkkal első közös tavaszunkon nem hagyhattuk ki Hollókőt. Úticélunk azért is ideális választás, mert kocsival könnyedén megközelíthető, csupán 1.5 órára található Budapesttől, és rengeteg gyerekbarát program közül választhattunk.

A Nógrád megyei falu a magyar falusi élet hagyományait őrzi, és szerepel az UNESCO kulturális és természeti világörökség listáján is. A település a húsvéti hagyományairól híres leginkább, de mi inkább a tömeget elkerülendő nyugodtabb időszakot választottunk, és egy májusi hétvégén személyesen is felfedeztük ezt a különleges helyet. Két éjszakát töltöttünk a faluban a 8 hónapos kislányunkkal, de egy napos kiránduláshoz is tökéletes választás.

HollókőA természethez való közelsége, az apró macskaköves utcák, a hagyományos tornácos házak magukkal ragadnak és visszarepítenek az időbe. Olyan itt sétálni, mintha az idő megállna és egy szelet nyugalom várja a betondzsungelből érkezőket.

HollókőA faluban számos múzeum és kiállítás várja a látogatókat, ahol betekintést nyerhetünk a falusi élet hagyományaiba. A Palóc Babamúzeum és a Palóc Játszóház különösen izgalmas lehet a gyerekek számára, akik itt megismerhetik és kipróbálhatják a palóc társas- és közösségi játékokat.

HollókőAz egyik legemlékezetesebb élményünk az volt, amikor felfedeztük Hollókő várának romjait. A várhoz kisgyermekkel is könnyedén el lehet jutni. A felnőtt belépő 3000 Ft, egy kis büfé is üzemel és a vár bejáratának közelében mosdó is található. A magasra emelkedő vár lenyűgöző kilátást nyújt a környező vidékre. Sok a lépcső a várban, így a gyermek ébrenléti idejében célszerű menni, mert babakocsit a vár aljában érdemes hagyni. Mi hordozóban vittük Jankát, nézelődött aztán aludt is egyet. Az interaktív kiállítás lehetőséget nyújt arra, hogy a vár történetébe és életébe betekintést nyerjünk.

HollókőA falusi miliő annyira elvarázsolt minket, hogy a szálláson elfelejtettük felkapcsolni a hűtőt, így megromlott az otthonról hozott másnapi ebédünk, de legalább így a Muskátli étteremben megkóstoltuk a hagyományos nógrádi ételeket. A helyi ízek kipróbálása felejthetetlen élmény volt számunkra, a palóc levest pedig kötelező megkóstolni, ha a környéken jársz.

Összességében Hollókő olyan úticél, amelyet mindenkinek ajánlunk, aki szereti a történelmet, a természetet és a hagyományokat. Mint hátizsákos család, nagyon élveztük a két napot a varázslatos faluban, és mindenkit arra buzdítunk, hogy látogasson el ide, és fedezze fel Hollókő csodáit. Hollókőn áthalad az Országos Kéktúra, így a terveink szerint mi még a közel jövőben visszatérünk.