Gyerekesek kontra pihenni vágyók
Kisgyerekes szülőként sokszor találkozom azzal a problémával, hogy a családbarát szálloda vendégeinek egy része nem igazán „gyerekbarát”. Legalábbis akkor semmiképp, ha a család legkisebb tagjai hangoskodnak, ugrálnak, nevetgélnek, futkároznak, vagyis olyan tevékenységeket végeznek, ami egy gyerek alapvető sajátossága.
Gyerekesek kontra pihenni vágyók
Kisgyerekes szülőként sokszor találkozom azzal a problémával, hogy a családbarát szálloda vendégeinek egy része nem igazán „gyerekbarát”. Legalábbis akkor semmiképp, ha a család legkisebb tagjai hangoskodnak, ugrálnak, nevetgélnek, futkároznak, vagyis olyan tevékenységeket végeznek, ami egy gyerek alapvető sajátossága.
Vannak szülők, akik egy legyintéssel elintézik: Majd, megtudja, ha neki is lesznek gyerekei!
Viszont a legtöbb szülőt mélyen frusztrálja ez a helyzet. Ráadásul mindez nyaralás közben történik, amikor éppen az egész évi feszültséget próbáljunk levezetni és élvezni a jól megérdemelt pihenést.
Azonban a pihenés helyett aggódunk a szálloda éttermében, hogy a gyerek le ne verjen valamit, nehogy hangoskodjon, ne nézze a szomszéd asztalnál a bácsit…
Aggódunk a vízben, hogy a gyerek le ne fröcskölje a nénit, meg ne dobja labdával a bácsit, ne sikongasson, kurjongasson jókedvében, mert még zavarná a matracon békésen pihenő nagypapit…
Aggódunk a szobában, hogy korán reggel fel ne ébressze a szomszédokat, vagy délután a játék hevében egy hangos kacajjal meg ne zavarja őket a délutáni sziesztájukban.
Természetesen a másik oldalról se feledkezzünk meg. A gyermek nélküli vendégek is azért jöttek a szállodába, hogy pihenjenek. Sőt, sokan épp azért nem hozzák a gyermekeiket, hogy egy pár nap alatt „gyerekmentesen” feltöltődhessenek. Érthető, hogy ilyenkor nem vágynak a gyerekzsivajra.
Mi lehet a megoldás?
Talán a szállodáknak kellene markánsabban megfogalmazni, hogy milyen vendégeket várnak? Ha egy szálloda bababarát vagy gyerekbarát szállodaként hirdeti magát, akkor annak sokkal többet kellene jelentenie annál, mint hogy „szeretnék zsebre tenni a gyerekes szülők pénzét is”. A szállodáknak hatalmas felelősségük van abban, hogy a gyermekes és a gyermek nélkül érkező vendégek is nyugodtan nyaraljanak mindenféle frusztráció nélkül. Többek között ezért jött létre a KidsOasis.
2015. április 28.